شناسهٔ خبر: 67151110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن بازدید از دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو با اساتید کرسی زیان و ادبیات فارسی دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از سارایوو، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه ابوذر ابراهیمی سفیر کشورمان از دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو و اتاق زبان و ادبیات فارسی بازدید و با اساتید کرسی زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه گفتگو کرد.
در این دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به جایگاه و ظرفیت زبان فارسی گفت: زبان فارسی در آینده از زبان‌های رایج در دنیا خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی برای آموزش زبان فارسی در بوسنی و هرزگوین وجود دارد که می‌بایست از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
ایشان با تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی و دانشگاهی برای اعزام دانشجویان زبان فارسی و ایجاد فرصت مطالعاتی برای دانشجویان و اساتید زبان فارسی اعلام آمادگی کرد.
در پایان این دیدار از دکتر نامیر کاراحلیلویچ بابت سال‌ها تلاش در حفظ، نشر و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در بوسنی و هرزگوین با عنوان چهره ماندگار روابط فرهنگی دو کشور تجلیل شد.
کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو یکی از قدیمی‌ترین کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی در شرق اروپا با سابقه بیش از هفتاد سال است که با آموزش دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری نقش بسزایی در حفظ و نشر ادبیات فارسی در این منطقه دارد.

نظر شما