شناسهٔ خبر: 67150983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان اراک:

بار اصلی کار ستاد بازآفرینی شهری بر دوش شهرداری اراک است

فرماندار شهرستان اراک گفت: بار اصلی کار ستاد بازآفرینی شهری بر دوش شهرداری است و سایر دستگاه‌ها با انواع وظیفه محوله و دارا بودن اعتبار لازم باید بیشتر پای کار باشند تا مباحث مربوط به بازآفرینی شهری در اراک به نحو مطلوب‌تری پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، امیر هادی ظهر امروز _چهارشنبه بیست و سوم خرداد_ در هجدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با شهردار اراک و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری و سایر دستگاه‌های عضو این ستاد، با محوریت بررسی اجرای مصوبات جلسه قبل برگزار شد، اظهار کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری اراک، کار و تغییرات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و زیرساختی و بازآفرینی محسوس است.

وی افزود: بار اصلی کار ستاد بازآفرینی شهری روی دوش شهرداری است و سایر دستگاه‌ها با انواع وظیفه محوله و دارا بودن اعتبار لازم باید بیشتر پای کار باشند تا مباحث مربوط به بازآفرینی شهری در اراک به نحو و سرعت مطلوب‌تری پیگیری شود.

در ادامه فریدون عسگری، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری قنات ناصری و کوی امام علی (ع) با مالکیت شهرداری راه‌اندازی و فعال هستند، همچنین راه اندازی دفتر تسهیلگری پهنه شهید فردین پور نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: دفاتر تسهیلگری کوی سجادیه و کوی حضرت ولی عصر (عج) نیز با وجود مشکل زمین، توسط شهرداری در دست پیگیری است تا به نتیجه مورد نظر برسیم.

علیرضا محمودی، شهردار اراک نیز با قدردانی از همکاری صمیمانه مدیریت برق شهرستان با مجموعه مدیریت شهری در روند اجرای پروژه‌ها گفت: امید می‌رود این همکاری در موضوعات بازآفرینی نیز به صورت ویژه ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در موضوع نوسازی بافت‌های محله‌های هدف بازآفرینی شهری نیاز به ایجاد جذابیت برای بخش خصوصی با همراهی بنده، دولت و قوانین و مقررات دولتی هستیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه موضوع راه اندازی دفاتر تسهیلگری در محله‌های هدف بازآفرینی کوی سجادیه، حضرت ولی عصر (عج)، قنات ناصری و پهنه شهید فردین پور مورد بررسی قرار گرفت.

مصوبه دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، رسیدگی و تعویض لامپ‌های معابر مناطق کم‌تر توسعه یافته بود که باید در اولویت کاری مدیریت برق شهرستان اراک باشد.

همچنین موضوع اخذ سند ۵۲ پلاک پهنه شهید فردین‌پور نیز در جلسه مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما