شناسهٔ خبر: 67150825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

عطایی: چادرملو حرمت رقبا را حفظ می‌کرد/ برد فجر حیاتی بود - اکونی

اقتصاد ایران: مدیرعامل باشگاه چادرملوی اردکان ابراز امیدواری کرد که تیم فوتبال این باشگاه در استان یزد پذیرای رقبای خود در لیگ برتر فوتبال باشد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

علی عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره صعود تیم فوتبال چادرملوی اردکان به لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: شمس آذر فصل گذشته با 70 امتیاز قهرمان شد و استقلال خوزستان با کسب 58 امتیاز صعود کرد. امسال دو تیم 73 امتیازی داشتیم که فجر با این تعداد امتیاز به لیگ برتر نرسید. بازی‌ها بسیار فشرده بود و کیفیت بالایی داشت. در این شرایط باید تیمی آماده، سرحال و بابرنامه داشته باشید که لطف خدا شامل حال ما شد.

بردن فجر سپاسی حیاتی بود
وی با تمجید از اعضای تیم چادرملوی اردکان بیان کرد: با غیرت بازیکنان و حمایت پُرشور هواداران، استان یزد پس از 19 سال به لیگ برتر رسید. تیم‌ها فراز و نشیب زیادی در لیگ 34 هفته‌ای دارند و ممکن است یکی دو هفته را از دست بدهند. فجر سپاسی عملکرد بسیار خوبی داشت، اما همیشه به تیم چادرملو و درایت سعید اخباری و دستیارانش ایمان داشتم. فجر را در دیداری حیاتی شکست دادیم و جبران مافات کردیم. کارمان خیلی سخت بود، اما خدا را شکر به حق‌مان رسیدیم.

چادرملو واقعاً محترم بود و حرمت رقبا را حفظ می‌کرد
مدیرعامل چادرملو با اشاره به اعتراض شدید این باشگاه نسبت به پنالتی اعلام نشده چادرملو مقابل نفت و گاز گچساران عنوان کرد: صحنه‌های مشابه زیادی با این صحنه داریم، اما اهل جنجال نبودیم و هنگام باخت نیز حرمت رقبا را حفظ می‌کردیم. عواملی چون اشتباهات داوری دست به دست هم داد تا در برخی بازی‌ها نتیجه نگیریم. با این وجود، کمترین نوسان را داشتیم و تیم ما واقعاً باشخصیت و محترم بود. برخی مواقع می‌بینیم افرادی اهل جنجال هستند و موفقیت‌ها را زیر سؤال می‌برند.

تیم فوتبال چادرملو , لیگ دسته اول فوتبال ,

ببینید چه پنالتی‌هایی در صحنه‌های مشابه برای بقیه تیم‌ها اعلام شد
عطایی با تأکید مجدد بر اینکه چادرملو از قهرمان فصل گذشته هم بیشتر امتیاز گرفت، خاطرنشان کرد: این موفقیت در شرایطی به دست آمد که در این فصل فقط دو پنالتی برای ما گرفته شد؛ ببینید چه پنالتی‌هایی در صحنه‌های مشابه برای سایر تیم‌ها گرفتند. اگر داور دیدار با نفت و گاز گچساران به‌درستی تصمیم می‌گرفت و برای ما اعلام پنالتی می‌کرد، شاید جنجالی از تیم‌های رقیب مشاهده نمی‌کردیم.

امیدوارم کار به جایی نرسد که خارج از یزد میزبانی کنیم
وی درباره آمادگی استان یزد برای میزبانی از دیدارهای لیگ برتر و احتمال انتقال بازی‌های خانگی چادرملو به استانی دیگر به تسنیم گفت: باید نگاهی جدی به زیرساخت‌های استان یزد باشد تا آماده میزبانی از تیم‌های لیگ برتری باشیم. یکی دو نقشه وجود دارد که باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. باید جلساتی در این زمینه برگزار کنیم و به نتیجه برسیم. امیدوارم کار به جایی نرسد که در استان دیگری میزبانی کنیم و باید دست به دست هم بدهیم تا یزد آماده میزبانی از لیگ برتر باشد.

شرکت چادرملو در مدیریت هزینه‌ها سخت‌گیر است؛ از لحاظ هزینه‌ای میانه جدولی بودیم
مدیرعامل چادرملوی اردکان در مورد وضعیت مالی این باشگاه تصریح کرد: هولدینگ صنعتی - معدنی چادرملو شرکت مادر باشگاه چادرملو محسوب می‌شود، اما این شرکت سخت‌گیری‌هایی درباره هزینه‌کرد دارد و یک شرکت بورسی به شمار می‌رود که باید پاسخگوی سهامداران باشد. شرکت چادرملو ضوابطی در تخصیص بودجه و هزینه‌کرد باشگاه دارد. امسال از لحاظ هزینه جزو تیم‌های میانه جدول لیگ دسته اول بودیم و چند تیم از ما بیشتر هزینه کرده‌اند.

تیم فوتبال چادرملو , لیگ دسته اول فوتبال ,

مانند برخی باشگاه‌ها نمی‌توانستیم از بازیکن سرباز استفاده کنیم
عطایی در ادامه اظهار داشت: مانند باشگاه‌های دیگر نمی‌توانستیم بازیکن سرباز بگیریم. باشگاه برای هزینه‌های خودش سقف دارد و خودش را ملزم به رعایت ضوابط داخلی می‌داند. تلاش می‌کنیم از بودجه‌ای که در اختیار ماست، به‌صورت بهینه بهره ببریم. چادرملو در هیچ رشته‌ای بدهکار نیست. شاید به‌خاطر تغییر زمان پرداخت بودجه، پرداخت قرارداد اعضای تیم جابه‌جا شده باشد. تلاش کردیم خوش‌حساب باشیم و قراردادهای معقولی ببندیم؛ نه اینکه بار مالی بر باشگاه متحمل کنیم.

مطمئن بودیم با اخباری صعود می‌کنیم؛ ادامه همکاری حق اوست
وی درباره کادر فنی تیم فوتبال چادرملو در لیگ بیست‌وچهارم بیان کرد: یکی دو هفته بعد از پایان نیم‌فصل اول بود که قرارداد سعید اخباری با باشگاه تمدید شد. اخباری تیم را به لیگ برتر آورده و ادامه همکاری با چادرملو در لیگ برتر کمترین حق اوست. ما اطمینان داشتیم که با اخباری به لیگ برتر صعود می‌کنیم و به همین خاطر قراردادش را تمدید کردیم.

یک استان تیم نداشته باشد، زیرساخت‌هایش فراموش می‌شود
مدیرعامل باشگاه چادرملو در مورد انتقاد سعید اخباری از زمین تمرینی تیم فوتبال این باشگاه در لیگ یک عنوان کرد: اخباری فردی باسابقه است و در زمین‌های تمرین سایر باشگاه‌ها کار کرده است. باید بپذیریم که احتمالاً زمین تمرینی مناسبی نداشته‌ایم، اما فراموش نکنیم که استان یزد 19 سال تیم نداشت و زیرساخت‌ها با نبود تیم، به فراموشی سپرده می‌شود. ان‌شاءالله به برکت صعود چادرملو به لیگ برتر، تحولی در زیرساخت‌های فوتبالی استان یزد به وجود بیاید.

انتهای پیام/

نظر شما