شناسهٔ خبر: 67150611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شباهت تیم‌ملی به گروه موسیقی/ چطور ازبکستان در نیمه دوم خلع سلاح شد؟

ظریفه ملک‌پور

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است: این دوره شانس ایران برای صعود زیاد است و کار خیلی سختی نداریم به شرط این که تیم مثل گروه موسیقی هماهنگ بازی کنند.

صاحب‌خبر -

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر ازبکستان در آخرین دیدار از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی فوتبال اظهار کرد: مشخص بود که بازی سختی را برابر ازبکستان خواهیم داشت. این تیم شناخت خوبی نسبت به تیم ما داشت و در جریان بود که با چه شیوه و روشی باید برابر ما بازی کند. دو بازیکن این تیم (اورونوف و ماشاریپوف) چون در کشور ما بازی می‌کنند با خصوصیات فوتبال ما آشنا بودند. آن‌ها فوتبال فیزیکی و با قدرتی را بازی می‌کردند و تلاششان بر این بود که یک امتیاز از ما بگیرند به همین خاطر بازی بسته‌ای را انجام می‌دادند و موقعیت‌های خوبی را خلق کردند که به گل برسند. در حقیقت اهدافی را که می‌خواستند با نتیجه تساوی به دست آوردند.

او در توضیح تفاوت نمایش ایران در نیمه اول و دوم دیدار با ازبکستان گفت: بازی در نیمه اول از سرعت بالایی برخوردار نبود و خلق موقعیت نداشتیم اما نیمه دوم به بازی سرعت دادیم و تیم ازبکستان را عقب نگه داشتیم و اجازه ندادیم که وارد محوطه جریمه ما شود.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که چقدر ضعف دفاعی ایران که برابر هنگ کنگ در این بازی برطرف شده بود؟ خاطرنشان کرد: بحث ضعف دفاعی نیست. باید شکل کار را تغییر دهیم تا ضعف‌هایی را بپوشانیم. وقتی نوع بازی را تغییر می‌دهیم قطعا اشکالات را نیز می‌توانیم پوشش دهیم. بنابراین در نیمه دوم وقتی آمدیم نزدیک خط هافبک بازی کردیم موفق شدیم ضعف‌ها را بپوشانیم و شکل بهتر و روند رو به جلویی را داشته باشیم. به اعتقاد من در نیمه دوم بازیکنان خیلی بهتر از نیمه اول بازی کردند.

درخشان در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر ازبکستان نسبت به بازی با هنگ کنگ، گفت: تیم‌هایی مانند هنگ کنگ نمی‌توانند ضعف تیم ما را نشان دهند اما بازی با ازبکستان این امکان را می‌دهد. شکل تیم در نیمه دوم خیلی بهتر شد و اشکالاتی که در نیمه اول بود، از بین رفت. در این نیمه شکل بازی تهاجمی‌تر و رو به جلو بود. وقتی بازی رو به جلوست دیگر به حریف این فرصت داده نمی‌شود که فشاری را وارد کند و یا برنامه‌ای برای اجرا داشته باشد. در نیمه دوم خیلی بهتر از نیمه اول بازی کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که عملکرد کدام بازیکن در این بازی بهتر بود، تصریح کرد: عملکرد تمام بازیکنان راضی‌کننده بود. ما به دنبال کار تیمی خوب هستیم، دنبال فرد خاصی نیستیم. تیم برای رسیدن به موفقیت باید کامل باشد. سیستم و نوع بازی و پیاده کردن آن سیستم باید مانند گروه موسیقی هماهنگ باشند، اگر به دنبال این هماهنگی باشیم تیم ما در آینده می‌تواند بازی زیبا و خوبی را به نمایش بگذارد.

درخشان در پاسخ به این سال که وضعیت تیم ایران را برای صعود به جام جهانی چگونه می بینید؟ اظهار کرد: این دوره شانس ما برای صعود زیاد است و کارمان خیلی سخت نیست. چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که تیم خود را هماهنگ‌تر کنیم و نوع بازی کردن را تکمیل و به یک بلوغ تاکتیکی برسانیم تا بازیکنان در زمین همدیگر را پیدا کنند و نوع بازی آن‌ها زیبا باشد. این موضوع را باید در مدت باقی‌مانده توسعه دهیم و با بازی‌های تدارکاتی بیشتر بتوانیم این هماهنگی و هم‌خوانی را ایجاد کنیم.

او در پایان گفت: برای این که جوانان در ترکیب تیم بهتر قرار بگیرند و پخته‌تر شوند، باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم چون در بازی‌های تدارکاتی عیب‌ها دیده می‌شود و بهتر و با برنامه‌تر بازی خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما