شناسهٔ خبر: 67150563 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

از کتاب «رُز آبی» رونمایی شد

از کتاب «رز آبی»، زندگی‌نامه‌ ای برای شهید مدافع حرم شهید علیرضا جیلان به قلم همسر شهید، خانم کوثر السادات افضلی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جشن امضای کتاب «رز آبی»، زندگی‌نامه‌ ای برای شهید مدافع حرم شهید علیرضا جیلان به قلم همسر شهید، کوثر السادات افضلی کاری از انتشارات مطاف عشق، به همت غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. 

نویسنده کتاب در این آیین گفت: قبل از شهادت همسرم دست نوشته‌هایی داشتم و بعد از شهادت برای تسکین دلتنگی‌ام کتابی برای شهید نوشتم.

کوثر السادات افضلی اضافه کرد: در هر بخش کتاب حضور شهید را حس می‌کردم. به اعتقاد من شهدا افراد باهوش و زیرک جامعه و از حال ما آگاه هستند.

وی با اشاره به علت نام‌گذاری کتاب و اینکه شهید به رز آبی علاقه داشت، ادامه داد: همیشه گل می‌خریدند و بیشتر مواقع گل رز آبی برایم می‌خریدند. بعد از شهادت تازه متوجه شدم برایش هیچ وقت گلی نخریدم به همین دلیل با خودم عهد کردم هر وقت به مزارش می‌روم، رز آبی ببرم.

در این آیین همچنین سردار حاج محمد امام‌قلی تصریح کرد: ما مسئول ستاد پشتیبانی بودیم. چندین بار دیدیم برادری می‌آمد و چیزی برای اعزام نمی‌گفت. بعدها بیش از ۱۰ بار به ما مراجعه کرد که به سوریه برود.

از کتاب «رُز آبی» رونمایی شد

وی در خصوص نقش مدافعان حرم در امنیت کشور اضافه کرد: این موضوع اهمیت ویژه دارد. داعش ۷۴ راهبرد نوشته بود که تیتر آن مقابله با صفویه و شیعه بود و اعتقاد داشتند که اگر صفویه نبود، ایران در اختیار عثمانی بود. در واقع به صورت زیربنایی علیه ایران توطئه کرده بودند و ما دفاع خود را جلوتر بردیم.

سردار امام‌قلی معتقد است خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند. خانم افضلی بعد از شهادت خود وارد جهاد تببین شد و وظیفه ما خدمت به خانواده شهدا و وظیفه آنها ادامه راه شهدا است.

علاقه مندان برای خرید کتاب می توانند به اینجا مراجعه کنند.

نظر شما