شناسهٔ خبر: 67150467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

کارگاه گلیم بافی در روستای دابانلو شهرستان خدابنده زنجان برگزار شد

زهرا محمدی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده از راه اندازی کارگاه گلیم‌بافی در در روستای دابانلو بخش سجاسرود شهرستان خدابنده با ارائه گواهی پایان دوره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، معصومه شیری گفت: با همکاری کتابخانه عمومی شهرستان خدابنده، دوره آموزشی گلیم بافی برای عموم بانوان در روستای دابانلو بخش سجاسرود شهرستان خدابنده به شکل رایگان تدریس خواهد شد. این دوره از ۲۰ خردادماه آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت در این دوره سعی می‌شود تا کارآموزان با نقوش اصلی منطقه آشنا شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده افزود: یکی از مهم‌ترین رشته‌های بازار صنایع‌دستی است که ارزش افزوده بالایی دارد و می‌تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای علاقه مندان موثر باشد.

او تصریح کرد: هنرآموزانی که در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی شرکت و گواهی پایان دوره این کارگاه را دریافت کنند برای دریافت تسهیلات کم بهره نیز معرفی می‌شوند.

شیری گفت: با اتمام دوره مبتدی گلیم‌بافی، دوره پیشرفته این رشته در این شهرستان برپا خواهد شد. تدریس این دوره توسط یکی از اساتید گلیم‌بافی و آشنا به نقوش منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما