شناسهٔ خبر: 67150439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان زنجان

۷۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در زنجان آماده سازی می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت:۷۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان آماده سازی می شود که نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تغییری نداشته است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۷۷۲ شعبه برنامه ریزی شده ۳۱۵ شعبه به صورت سیار خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملیات رای گیری در هزار و ۴۳۸ مکان در استان انجام خواهد شد، ‌گفت: محل استقرار شعب ثابت در همان محل هایی است که فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد.

رفیعی گفت: اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری این دوره به صورت تعرفه کاغذی است و در کنار آن دستگاه احراز هویت نیز وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری با اصلاحیه‌ای که انجام شده، واجدین شرایط فقط با ۲ مدرک هویتی شامل شناسنامه یا کارت ملی می توانند رأی بدهند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات در سطوح مختلف آغاز شده است، افزود: مجریان و دست اندرکاران انتخابات استان و هیأت های اجرایی با همکاری هیأت‌های نظارت در تلاش هستند تا انتخاباتی در شان مردم استان برگزار کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر به عنوان دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب انتخاباتی به صورت مستقیم در استان حضور دارند و به غیر از عوامل اجرایی و نظارتی در جهت صحت برگزاری انتخابات، بازرسانی از سوی وزارت کشور و استانداری پیش بینی شده اند.

رفیعی به ابلاغ ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری به کلیه دستگاه های اجرایی و نظارتی بر جانبداری نکردن کارمندان دولت در وقت اداری و استفاده از امکانات دولتی یا عمومی اشاره کرد و گفت: طبق این قانون انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری ممنوع است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما