شناسهٔ خبر: 67150434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد ؛

تاکنون هیچ مورد انتقال محلی تب دانگ در کشور ثبت نشده است

با حضور مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد ؛ نشست بررسی وضعیت ابتلا به تب دانگ در بیماران شناسایی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس اداره بیماری های منتقله از ناقلین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با اشاره به وضعیت بیماری های منتقله از ناقلین و سابقه درخشان کشورمان در کنترل بیماری مالاریا با توجه به تحریم‌ها، گفت: برنامه های کنترل و مبارزه با ناقلین با موفقیت در تمام این سال ها اجرا شده است.

احمد رییسی با تاکید بر اینکه شناسایی بیماران مبتلا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار اهمیت دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه سلامت بین اللملی با داشتن پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز، به خوبی شناسایی موارد مبتلا به تب دانگ را انجام داده است.

وی با اعلام اینکه تا کنون هیچ مورد انتقال محلی تب دانگ در کشور ثبت نشده است، گفت: آگاه سازی و ایجاد حساسیت عمومی نسبت به این موضوع می تواند از بروز چالش ها در آینده جلوگیری کند.

رییسی با اشاره به شیوع بالای این بیماری در برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفت: هموطنانی که به تازگی سابقه سفر به این کشورها را داشته‌اند و تا ۱۰ روز پس از برگشت از سفر دارای علائم هستند، با اعلام نام کشور محل سفر، در اسرع وقت به نزدیکترین مراکز بهداشتی، درمانی محل سکونت مراجعه کنند.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، تلاش کارشناسان حوزه بهداشت برای عدم استقرار پشه آئدس را ستود و افزود: با توجه به اینکه دو سال از استقرار پشه آئدس در استان هرمزگان می گذرد، با تلاش این عزیزان از استقرار پشه آئدس در استان فارس، جلوگیری شده است.

عباس رضاییان زاده بر اهمیت هم افزایی توان تمام دستگاه های اجرایی در مقابله با استقرار پشه مهاجم آئدس تاکید کرد و گفت: امسال روند ابتلا به بیماری سالک با تلاش کارشناسان حوزه بهداشت و استفاده از ظرفیت های برون بخشی در استان، بسیار کاهش یافت. 

وی اضافه کرد: شاه کلید پیشگیری از استقرار پشه آئدس، بهسازی محیط و رعایت اصول زیست محیطی است که این مهم با مشارکت سازمان های متولی به ویژه شهرداری ها، دهیاری ها و دیگر سازمان ها و همچنین مشارکت مردم امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما