شناسهٔ خبر: 67150322 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک کشف شگفت انگیز که می‌تواند عمر بیماران سرطانی را افزایش دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سه مقاله تحقیقاتی جالب نشان داد که شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی کمتر تهاجمی، به بیماران سرطانی کمک می‌کند تا برای مدت طولانی تری احساس سلامت کنند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت:‌ «درمان‌های سرطان، مانند داروهای شیمی‌درمانی که سیستم ایمنی را از بین می‌برند و پرتوهایی که می‌توانند به بافت اطراف آسیب برسانند و منجر به عوارض جدی شوند. روش‌های جراحی نیز ممکن است منجر به عفونت و از دست دادن خون شود».

محققان توضیح دادند که کاهش درمان می‌تواند خطر عوارض جانبی و عوارض بالقوه کشنده را کاهش دهد، که همچنین به این معنی است که بیماران به اندازه کافی سالم هستند تا عادات سبک زندگی سالم را شروع کنند، مانند ورزش منظم، که برای زنده ماندن از سرطان نیز مهم است.

آسوشیتدپرس گزارش داد که این سه مطالعه که توسط کارشناسانی از فرانسه، آلمان و ایالات متحده انجام شده و در تاثیرگذارترین کنفرانس سرطان جهان در ماه گذشته ارائه شد، به طور خاص به سرطان مری و تخمدان و همچنین لنفوم در خون اشاره کرد.

اولین مطالعه که شامل 438 بیمار مبتلا به سرطان مری بود، نشان داد که افرادی که تحت درمان جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی قرار گرفته‌اند، نسبت به افرادی که به تنهایی تحت عمل جراحی و شیمی‌درمانی قرار گرفته‌اند، وضعیت بدتری دارند.

بنیاد تحقیقات آلمان دریافت که پس از سه سال، 57 درصد از بیمارانی که تحت درمان ملایم قرار گرفتند، در مقایسه با 51 درصد از بیمارانی که درمان تهاجمی دریافت کردند، زنده بودند.

مطالعه دوم که شامل 379 بیمار سرطان تخمدان بود، نشان داد که حفظ غدد لنفاوی سالم منجر به عوارض کمتری در مقایسه با موارد برداشتن غدد می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام سلول های سرطانی باقی مانده از بین رفته‌اند.

مطالعه سوم دو دوره شیمی درمانی را برای 1482 بیمار مبتلا به لنفوم هوچکین، که توسط تاکدا انکولوژی در 9 کشور اروپایی انجام شد، مقایسه کرد.

این نشان داد که 94٪ از افرادی که تحت درمان تهاجمی کمتری قرار گرفتند، پس از چهار سال در حال بهبودی بودند، در مقایسه با 91٪ از افرادی که تحت درمان شدیدتر قرار گرفتند.

این رویکرد مدرن برای درمان است که تعداد فزاینده‌ای از پزشکان در سراسر جهان در حال اتخاذ آن هستند.

داده‌های امسال که به مجله Annals of Thoracic Surgery ارسال شد، نشان داد که بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل سرطان ریه، اگر قبل از جراحی برای برداشتن تومورها تحت شیمی‌درمانی قرار نگیرند، به طور متوسط ​​عمر طولانی‌تری دارند.

کارشناسان می گویند اکثر مطالعات تفاوت کمی را در طول عمر بین روش‌های درمانی پزشکی نشان می‌دهند، اما افزایش قابل توجهی در کیفیت زندگی با درمان کمتر تهاجمی نشان می‌دهند.

مطالعات بیشتری برای تعیین بهترین روش پیگیری بیماران پس از توقف درمان مورد نیاز است.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما