شناسهٔ خبر: 67149968 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت فرمانداری بوشهر؛

مسابقه کتابخوانی «راز عباسک» ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود

بوشهر– مسابقه استانی کتابخوانی بر اساس کتاب «راز عباسک» نوشته حمیده انصاری‌پور، نویسنده بوشهری ویژه نوجوانان و جوانان به همت فرمانداری بوشهر با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، معاون سیاسی فرمانداری بوشهر در این باره گفت: این مسابقه کتابخوانی در راستای آشنایی نوجوانان و جوانان با الگوهای بومی و بازشناسی نمادهای مقاومت به نسل امروزی در سطح مدارس استان بوشهر برگزار می‌شود.

مهدی عابدی با تأکید بر محافظت از خون شهدا در سطح جامعه، گفت: شهید خدیجه عباسکی از جمله بانوان شهید استان بوشهر است که به‌عنوان یکی از نمونه‌های موفق فرزندآوری و اقتصاد مقاومتی در بین بانوان شهید این استان شناخته می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «رازهای عباسک» به سفارش و همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج جامعه زنان استان بوشهر از سوی نشر صریر در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. حمیده انصاری‌پور در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود به ایبنا در خصوص این کتاب یادآور شده است: «این کتاب درباره زندگی شهیده؛ خدیجه عباسکی است که در یک جزیره دورافتاده زندگی می‌کرد که این نوع زندگی دشواری‌های خاص خودش را داشت. من در روایت زندگی این زن شهیده تلاش کردم دو نکته را پررنگ کنم؛ نخست اقتصاد مقاومتی که رهبری سال‌هاست بر آن تاکید دارد و دیگری فرزندآوری.»

به عقیده نویسنده «راز عباسک»، «زنان و مردانی که انقلاب کردند، بعد درگیر جنگ شدند و به ویژه آنها که در نقاط دور افتاده کشور زندگی می‌کردند، شاید چندان سواد بالایی نداشتند که در کنار آن از سواد دینی و معنوی بالایی هم برخوردار نبودند، اما همین مردان به دفاع از کشور پرداختند و زنان‌شان مثل شهیده خدیجه «رازهای عباسک» هم فعالیت مذهبی خودش را انجام می‌داد و هم بدون برخورداری از برق، گاز و نفت زندگی را گذراند و بچه‌ها را از آب و گل درآورد.»

انصاری‌پور در این رمان، ضمن بازنمایی داستان این زن شهید، از انعکاس آداب و رسوم و فرهنگ و غذاها و فرهنگ کار جنوب کشور به‌ویژه جزیره شیف بوشهر غافل نشده است. این کتاب اثری پندآموز برای نسل امروزی است که اطلاعات شگرفی را درباره سال‌های مشقت‌بار جنگ و مقاومت زنان و مردان دلیر ایرانی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

حمیده انصاری‌پور، نویسنده بوشهری غیر از «راز عباسک»، آثار دیگری به نام‌های «نفسم را پس بده»، «دره مرگ» و «رایمون» را با موضوعات اجتماعی همچون کودکان کار، اعتیاد زنان و آسیب‌های ناشی از زلزله تاکنون منتشر کرده است.

به گزارش ایبنا؛ آیین جشن امضای کتاب «رازهای عباسک» نوشته حمیده انصارپور، جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در غرفه نشر صریر با حضور سردار مهدی امیریان، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و جمعی از دوست‌داران کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

نظر شما