شناسهٔ خبر: 67149623 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تمهیدات جدید برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای

صاحب‌خبر -

هیئت وزیران تمهیدات جدیدی برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای اندیشیده است.

تمهیدات جدید برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای
تین نیوز

هیئت وزیران تمهیدات جدیدی برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای اندیشیده است.

به گزارش تین نیوز، اما آیا قرار است این تمهدات اجرایی شود و صدور بارنامه و صورت وضعیت به صورت آنلاین از ابتدای تیر ماه که در هیئت وزیران مصوب و به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ شده،  اجرایی شود؟

همچنان که گفته شد، این موضوع در برنامه یک ساله جهش تولید و مشارکت مردمی که به تصویب دولت رسیده، قید شده است.

طبق تصویب نامه هیئت وزیران، به منظور مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل قرار است تمهیداتی صورت گیرد که از جمله آنها وزارت راه و شهرسازی مکلف شده، از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری پلیس راهور فراجا از اول تیر ماه 1403 ، نسبت به صدور بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط برای ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری اقدام کند.

بر اساس این تصویب نامه، همچنین وزارت نفت مکلف شده است از طریق شرکت های تابعه ذیربط نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری بر اساس بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط اقدام نماید.

ضمن این که پلیس راهور فراجا نیز مکلف است با همکاری وزارت نفت،  نسبت به الصاق تراشه های کارت سوخت بر روی کارت های خودروهای ناوگان حمل و نقل نفت گاز سوز اقدام نماید.

گزارش تین نیوز حاکی است ، وزارت نفت همچنین مکلف شده است با همکاری فراجا، کلیه تمهیدات لازم به منظور مدیریت مصرف بنزین بر اساس پیمایش خودرو را انجام دهد.

ضمن این که وزارت نفت با همکاری وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده اند کلیه تمیهدات لازم را به منظور مدیریت مصرف گازوئیل در واحدهای تولیدی بر اساس میزان تولید انجام دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما