شناسهٔ خبر: 67149529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار البرز:

مقبره شهدای شاخص و گمنام شهر به کانون‌های فرهنگی تبدیل شود

استاندار البرز گفت: لازم است در مقبره‌های شهدای شاخص و گمنام استان برنامه‌های فرهنگی مذهبی مستمر اجرا و از این اماکن نورانی و مقدس در جای جای استان به عنوان قطب‌های فرهنگی مذهبی شهرها و روستاها استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی عبداللهی ظهر امروز _چهارشنبه بیست و سوم خرداد_ در جلسه حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان و همچنین تسلیت درگذشت والده مکرم سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی ۳۰۰ هزار شهید داشت و خاستگاه حدود ۵۲۵۰ شهید در استان البرز است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یک فرهنگ است که لحظه لحظه آن برای کسانی که در آن دوره حضور داشتند، درس و تجربه محسوب می‌شود؛ بنابراین باید برای زنده نگه داشتن گفتمان و فرهنگ این دوره مقدس تلاش کنیم.

استاندار البرز با اشاره به تجربه‌های موفق بعضی استان‌ها در ساخت یادبودها، مراسم فرهنگی، بهره‌گیری از المان‌های شهری و تبدیل مقبره شهدای گمنام به اماکن فرهنگی، خاطرنشان کرد: مجموعه شورای اسلامی شهر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخواست کرد تا در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام کند، چراکه مقبره شهدا، نقاط نورانی و ویژه استان هستند.

عبداللهی گفت: باید در مقبره‌های شهدای شاخص و گمنام استان برنامه‌های فرهنگی مذهبی مستمر اجرا و از این اماکن نورانی و مقدس در جای جای استان به عنوان قطب‌های فرهنگی مذهبی شهرها و روستاها استفاده شود.

وی افزود: ساماندهی گلزارهای شهدا و استفاده از منزل شهدای شاخص و خانواده‌های چند شهید به عنوان اماکن فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با آرمان‌های شهدا و ایثارگران با تدوین آئین‌نامه‌ای مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظر شما