شناسهٔ خبر: 67148745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های فرهنگی استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پارس جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن ابلاغ و پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات ظهر امروز در نشست با خبرنگاران یکی از برنامه‌های مهم معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر را توجه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مختلف در توسعه زیرساخت‌ها و تحقق مطالبات مردم دانست و اظهار داشت: در این راستا با تعامل بسیار خوب با مسئولان حوزه صنعت و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی اقدامات مهم و مؤثر انجام شده است.

وی جمعیت 70 هزار نفری کارگران در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این جمعیت کارگری در 2 سایت پارس جنوبی در کنگان و عسلویه فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت 40 مجتمع پتروشیمی و 7 پالایشگاه گاز در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: با تشکیل کمیسیون کارگری در منطقه پارس جنوبی پرداخت حقوق کارگران که قبلاً شش ماهه بود به کمتر از 2 ماه کاهش یافته است.

پورات با اشاره به فعالیت کمیته نظارت بر جذب نیروی بومی 50 درصدی در منطقه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت و دستورالعمل نهاد ریاست جمهوری جذب نیروهای بومی در شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی مورد تأکید قرار گرفته و به دستور استاندار بوشهر کمیته‌ای به این منظور تشکیل شد.

وی با اشاره به بررسی اشتغال نیروهای بومی در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی تصریح کرد: سه ماه قبل اشتغال نیروها مورد بررسی قرار گرفت و 72 درصد غیربومی بود و در بررسی اشتغال نیروهای بومی در آخرین جلسه این وضعیت بهبود یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: میانگین اشتغال نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی 38 درصد اعلام شده که باید به 50 درصد برسد، ولی از دیدگاه ما اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌ها و صنایع مستقر در پارس جنوبی حدود 30 درصد ارزیابی می‌شود.

پورات اضافه کرد: با روند در پیش، اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی رو به بهبود است و همکاری مسئولان صنعت در این منطقه برای اشتغال نیروهای بومی افزایش یافته است.

وی از تخصیص 200 میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پارس جنوبی خبر داد و گفت: در سه سال دولت سیزدهم اقدامات مهمی در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده و تاکنون 150 میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های فرهنگی ابلاغ و پرداخت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر پرداخت وام دانشجویی، ازدواج آسان و توسعه خوابگاه دانشجویی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تا پایان سال 50 میلیارد تومان باقیمانده اعتبارات فرهنگی یادشده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190/

نظر شما