شناسهٔ خبر: 67148558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضع قوانین، بیشتر به حمایت از اقشار ضعیف معطوف شود

نماینده بیجار در مجلس گفت: قوانین ما باید به سمتی حرکت کند که در راستای کمک به زندگی افراد ضعیف جامعه باشد تا از این طریق بتوان اختلاف طبقاتی را کاهش داد.

صاحب‌خبر -
وضع قوانین، بیشتر به حمایت از اقشار ضعیف معطوف شود **
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان درباره اقداماتی که باید به عنوان اولویت مجلس دوازدهم در دستورکار قرار گیرد، گفت: در حال حاضر که مشکلات اقتصادی و معیشتی به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده، مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم باید تمام هم و غم خود را برای کم کردن این دغدغه به کار برند.
 
نماینده مردم بیجار اظهار داشت: مجلس یازدهم قوانین متعددی در حوزه اقتصادی مانند جهش تولید مسکن، ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها، مالیات برخانه‌های خالی، واردات خودرو، اصلاح قانون نظام بانک مرکزی و... به تصویب رساند که این مسیر باید در مجلس دوازدهم با جدیت پیگیری شد به این معناکه نمایندگان در مجلس دوازدهم از یک سو باید بر نحوه اجرای این قوانین نظارت داشته باشند و از سوی دیگر نیز باید قوانینی که بستر تامین مسکن و خودروی ارزان قیمت و کاهش تورم را فراهم می‌کند به تصویب رسانند.
 
وی با بیان اینکه مجلس حلقه واسط بین مردم و مسئولان بالادستی کشور است و باید مطالبات مردمی را در صحن علنی مجلس پیگیری کرده و قوانینی را هم که وضع می‌کند ناظر بر مردم و وضع فعلی جامعه باشد، اضافه کرد: پس از تصویب قوانین جدید برای بهبود شرایط اقتصادی، بخش نظارتی مجلس باید بیش از پیش فعال شود در واقع ما باید به سمت اجرای قوانین بر زمین مانده برویم.
 
زندیان با اشاره به اینکه مجلس باید به‌سمت اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کند که این مهم هم در بعد داخلی و خارجی است، تصریح کرد: باید قوانینی وضع شود که بعد اقتصاد مقاومتی را افزایش داده و به‌سهولت راه‌هایی را برای تولید داخل ایجاد کنند و قطعا این مساله نیز اجرایی نخواهد شد مگر اینکه قوانین ما به سمتی حرکت کند که در راستای کمک به زندگی افراد ضعیف جامعه باشد تا از این طریق بتوان اختلاف طبقاتی را کاهش داد.
 
وی با بیان اینکه زمانی که از اقتصاد سخن به میان می‌آید، حل مشکلات معیشتی و بیکاری از اولویت‌های مهمی است که باید در دستورکار قرار گیرد، گفت: اولویت نخست مجلس دوازدهم باید مسائل اقتصادی کشور باشد که تحقق این مهم به برنامه‌ریزی درخصوص کاهش تورم و بیکاری، تامین مسکن و ارتقای ارزش پول نیاز دارد.

نظر شما