شناسهٔ خبر: 67148556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازارچه‌ها به یاری معیشت خانوار می‌آیند

با تصویب شورای اسلامی شهر، ۱۷ غرفه میوه و تره‌بار در بازارچه‌های طرح از مزرعه تا سفره اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

بازارچه‌ها به یاری معیشت خانوار می‌آیند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،بر اساس طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز از درآمد حاصل از اجاره‌بهای بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار چشم‌پوشی خواهد کرد.
با اجرای این طرح انتظار می‌رود بهای میوه و تره‌بار در بازارچه‌های شهرداری شیراز در مقایسه با بازار کاهش 30 درصدی را نشان دهد که گام مؤثری برای مدیریت هزینه‌های اقتصاد خانوار محسوب می‌شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این که مدیریت شهری از درآمد حاصل از این بازارچه‌ها چشم‌پوشی کرده است عنوان کرد: مدیریت شهری با اجرای این مصوبه از کسب درآمد از ۴۳ غرفه در بازارچه‌های شهری برای حمایت از سفره مردم صرف‌نظر کرده است.
زارعی با اشاره به اینکه عرضه و فروش میوه و تره‌بار باکیفیت در این بازارچه کمتر از قیمت بازار خواهد بود، تصریح کرد: سازوکاری اجرای این طرح در معاونت اقتصادی استانداری مشخص‌شده است که نظارت بر عملکرد بازارچه‌ها را بر عهده اتاق اصناف و سازمان میدان‌ها و مشاغل شهرداری شیراز گذاشته است.
این عضو شورای شهر شیراز همچنین از کمیته نرخ‌گذاری برای قیمت‌های میوه و تره‌بار در این بازارچه‌ها خبر داد و گفت: با نرخ‌گذاری هوشمند همه قیمت‌های اجناس در تمام بازارچه‌ها یکسان خواهد بود.
وی همچنین بر اهمیت سیمای بازارچه‌ها و بهبود شرایط موجود تأکید کرد و گفت: یکی از مصوبات شورای شهر احداث بازارچه‌های بزرگ‌مقیاس در مناطق یازده‌گانه شهرداری و واگذاری آن به بهره‌برداران است که در همین راستا اولین بازارچه بااعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در منطقه هفت شهرداری کلنگ زنی شده است.

ساخت بازارچه‌ها در مناطق یازده‌گانه

زارعی ادامه داد:عملیات اجرایی چند بازارچه دیگر هم در مناطق یازده‌گانه در دستور کار است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا 3 سال دیگر در همه مناطق یازده‌گانه شهرداری بازارچه‌های بزرگ‌مقیاس احداث می‌شود.
وی همچنین از رسانه‌ها به‌عنوان ناظران و مطالبه گران احداث و عملکرد این بازارچه‌ها یادکرد و افزود: راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار یک طرح مردمی است.
وی افزود: واگذاری این بازارچه‌ها از اواخر خردادماه امسال آغاز می‌گردد.
او همچنین از ساماندهی با فروشان میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: همه وانت‌بارها در گام‌های متعدد ساماندهی خواهند شد.

نظر شما