شناسهٔ خبر: 67148175 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

مرتضوی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی بازگردانده شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همکاری قوه قضائیه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی بازگردانده شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در وزارت کار دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفت و تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شد.
 
وی افزود: نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک رقمی شد و تعداد قابل توجهی از استان ها نرخ بیکاری‌شان در کانال ۶ درصد قرار گرفت.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش داشت. طرح خوبی در وزارت رفاه اجرا شد که کالابرگ الکترونیکی است و ۸۵ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری یا ۲۰ میلیون خانواریِ هدف را پوشش دادیم.
 
مرتضوی عنوان کرد: در حوزه تکافل اجتماعی، مستمری مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) تقریبا از حیث ریالی در طول این دولت معادل ۱۸۰ درصد افزایش پیدا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه تخت‌های بیمارستانی بحث پرداخت حقوق بازنشستگان و بخش قابل توجهی از معوقات بازنشستگان اقدامات مطلوبی صورت گرفت و همه تلاش ما این است که بحث متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در سازمان بازنشستگی کشوری و در سازمان تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی کنیم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خوشبختانه بالغ بر ۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد و به لحاظ کمی هم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی را مخصوصا در جوار کارگاه‌ها توسعه دادیم.
 
مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضاییه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که توسط برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده بود، به وزارتخانه مردم برگردانده شد.
 
وی افزود: تعداد قابل توجهی از املاک که برخی اشخاص تصرف کرده بودند، با پیگیری ما و به کمک احکام قضایی به بیت‌المال برگشت.

نظر شما