شناسهٔ خبر: 67147878 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی فعالیت سامانه بارشی در این استان از فردا پنجشنبه بیست و چهارم خرداد تا دوشنبه بیست و هشتم خرداد هشدار نارنجی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از فردا تا دوشنبه بیست و هشتم خرداد ادامه دارد و در غالب نقاط با شدت بیشتر در نواحی شمالی در ساعات بعدازظهر و شب ، شامل رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ، احتمال رواناب وسیلاب‌های نقطه ای، مه آلودگی، بادشدید و تندباد و گردوخاک است .

بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، بارش‌های رگباری سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد خواهد شد.
باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

 

نظر شما