شناسهٔ خبر: 67147659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد

برنامه‌ریزی برای افزایش اتوبوس‌های‌ ناوگان شهری اهواز به ۶۰۰ دستگاه

دلال آلبوشهبازی

عضو شورای شهر اهواز از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد اتوبوس‌های ناوگان شهری اهواز به ۶۰۰ دستگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اهواز اظهار کرد: در ابتدای این دوره شورا در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ دستگاه اتوبوس شهری در اهواز فعالیت می‌کردند اما پس از آن در سه مرحله ۲۲۹ دستگاه اتوبوس برای اهواز خریداری شد و تاکنون ۱۱۰ دستگاه اتوبوس وارد اهواز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز فعالیت ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید افزود: با رونمایی از این اتوبوس‌ها، تعداد اتوبوس‌هایی که در اهواز خدمات ارائه می‌دهند به حدود ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

عضو شورای شهر اهواز گفت: یک سرمایه‌گذار منطقه آزاد اروند، درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه اتوبوسرانی داشته است و درخواست این سرمایه‌گذار اکنون در هیات دولت است و منتظر موافقت هیات دولت هستیم و در صورت موافقت، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در اهواز فعالیت خواهند کرد. ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از این تعداد یک طبقه و ۱۰۰ دستگاه دو طبقه هستند.

محمودی عنوان کرد: این اتوبوس‌ها بالای پنج سال عمر دارند اما کاملا بازسازی شده‌اند و تیم فنی وزارت کشور نیز این اتوبوس‌ها را تایید کرده است. اگر این اتوبوس‌ها به ناوگان شهری اهواز اضافه شوند انقلابی در این حوزه رخ می‌دهد و امیدواریم قبل از آغاز به کار دولت جدید این اتفاق رقم بخورد. با توجه به نرخ کرایه اتوبوس‌ها، یارانه دو تا سه برابری کرایه بلیت بر اساس تعداد مسافران در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهیم داد. قراردادی هم که با این سرمایه‌گذار منعقد خواهد شد حداقل پنج ساله خواهد بود.

وی افزود: تعداد زیادی اتوبوس هم از دوره‌های قبل در سازمان اتوبوسرانی وجود دارد به گونه‌ای که این سازمان به قبرستان اتوبوس‌ها تبدیل شده بود. بنا شده است حدود ۱۰۰ اتوبوس از محل فروش دیگر اتوبوس‌ها، بازسازی شوند و وارد چرخه خدمات شوند.

محمودی بیان کرد: اگر این اقدامات اجرایی شوند و دیگر اتوبوس‌های خریداری شده در اختیار ما قرار بگیرند تا پایان دوره، تعداد اتوبوس‌های فعال در اهواز را به ۶۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

وی در خصوص خرید اتوبوس‌های برقی برای فعالیت در شهر اهواز هم تصریح کرد: مقرر شده است یکی دو اتوبوس برقی در تیرماه و مردادماه که اوج گرما هستند به صورت آزمایشی در اهواز فعالیت کنند و با توجه به لزوم کاهش آلودگی هوا، اگر این اتوبوس‌ها در اهواز کارکرد خوبی داشته باشند به سمت خرید اتوبوس‌های برقی خواهیم رفت.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به کمبود شدید اتوبوس در برخی خطوط گفت: با توجه به تعداد کم اتوبوس‌ها، قطعا در برخی خطوط مشکل داریم اما با بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس در روزهای آینده، خطوطی که دچار کمبود هستند و بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند، در اولویت قرار می‌گیرند.

محمودی بیان کرد: تا دو ماه آینده یک اپ خدمات‌رسان به مسافر هم برای سازمان اتوبوسرانی اهواز آماده خواهد شد تا مردم با نصب این اپلیکیشن مانند اپلکیشن تاکسی‌های اینترنتی، زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را بدانند و کمتر در ایستگاه معطل شوند. با این کار علاوه بر کاهش معطل ماندن مردم در ایستگاه‌ها، کنترل بر اتوبوس‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما