شناسهٔ خبر: 67147178 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پوشش ارتباطی روستاهای استان تهران رصد می شود | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با همراهی مجری توسعه روستایی وزارت ارتباطات از وضعیت ارتباطات روستای طغان شهرستان ورامین بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، رضایی مدیر کل ارتباطات این استان ارائه خدمات ارتباطی مناسب به شهروندان را یک اولویت دانست و گفت: وزارت ارتباطات بر اساس قانون برنامه ششم مکلف بوده 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل و دسترسی اینترنت پر سرعت را فراهم کند که تاکنون بالغ بر 95درصد روستاهای جامعه هدف در کل کشور و بیش از 99/5 درصد در سطح استان تهران به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات این بخش بهره مند هستند.
وی افزود: با استفاده از زیرساخت ارتباطی ایجاد شده شهروندان ساکن در روستاها به کلیه خدمات الکترونیکی دولت در بخش های مختلف از جمله آموزش، خدمات بانکی، بهداشت و کشاورزی دسترسی دارند.
رضایی تصریح کرد:  تکلیف ما ارائه خدمات یک اپراتور در هر روستا است و اپراتور غالب که پوشش کامل دارد سرویس رومینگ را برای سایر اپراتورها ارائه می کند و چنانچه در یک روستا امکان ارائه سرویس رومینگ برقرار نباشد شهروندان می توانند با استفاده از سرویس ترابرد و تغییر اپراتور شماره تلفن همراه از خدمات اپراتور سرویس دهنده استفاده کنند.

نظر شما