شناسهٔ خبر: 67147080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خرید بیش از ۶۰ هزار محموله از کشاورزان گلستانی

مدیرکل تعاون روستایی گلستان از خرید بیش از ۶۰ هزار محموله از کشاورزان خبر داد و گفت: به‌صورت میانگین هر محموله چهار تن بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا جامی ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در حاشیه بازدید از مراکز تحویل گندم اظهار کرد: تعاون روستایی گلستان سه محصول جو، کلزا و گندم را به میزان بیش از ۶۰ هزار محموله با میانگین هر محموله چهار تن از کشاورزان خریداری کرده است تا کشاورزان محصول خود را با فاصله و هزینه کمتر به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای خرید و تحویل محصولات کشاورزان گلستانی در اسرع وقت اندیشیده شده است، افزود: خرید دو محصول جو و کلزا در سال‌جاری به شیوه قیمت تضمینی و بنا به تصمیمات کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان و با دستور استاندار توسط تعاون روستایی و با مشارکت بخش خصوصی انجام شد.

مدیر کل تعاون روستایی گلستان با اعلام اینکه تاکنون ۴۶ مرکز خرید تعاون روستایی و سه مرکز خرید مستقیم کارخانجات روغن‌کشی استان کلزا را از کشاورزان تحویل می‌گیرند، اضافه کرد: در حال حاضر این مراکز ۹۸ هزار تن محصول کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال تحویل گرفتند.

به گفته وی افزون بر هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات کلزاکارانی که محصول خود را تا پایان اردیبهشت تحویل دادند، پرداخت شده است و در ادامه نیز پرداخت به‌موقع و سریع مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

جامی در توضیح خرید تضمینی جو از کشاورزان، گفت: مسئولیت خرید تضمینی این محصول به تعاون روستایی محول شده است و به این ترتیب ۹ مرکزی که تاکنون در استان و با محوریت شهرستان‌های شمالی ایجاد شده است، خرید را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۳ هزار تن محصول جو کشاورزان تحویل مراکز خرید تعاون روستایی گلستان شده است و خرید این محصول تا پایان خرداد ادامه پیدا می‌کند و در صورت لزوم و صدور مجوز، تقاضا برای تمدید خرید محصول توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان یادآور شد: پرداخت مطالبات کشاورزان جوکار نیز در دستور کار ما قرار دارد و پرداخت مطالبات آن‌ها به‌زودی انجام خواهد شد.

نظر شما