شناسهٔ خبر: 67147036 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسبقیان: در دوومیدانی ۴، ۵ کاندیدا احراز صلاحیت نشده بودند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: در دوومیدانی چهار، پنج کاندیدا احراز صلاحیت نشده بودند و مجبور شدیم که انتخابات را به تعویق بیاندازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد شروین اسبقیان پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس اظهار داشت: به فضل الهی سیزدهمین مجمع انتخاباتی را هم برگزار کردیم. انشالله 5 انتخابات دیگر هم با هماهنگی و پیگیری اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها انجام خواهد شد. باید فدراسیون‌ها را تعیین و تکلیف کنیم تا از سرپرستی دربیایند و بتوانند برنامه 4 ساله خود را ادامه بدهند. انتخابات تنیس به نحو شایسته‌ای برگزار شد و اعضای مجمع رای به ادامه خدمت داود عزیزی برای چهار سال آتی دادند.

وی تصریح کرد: به عنوان وزارت ورزش و به عنوان اینکه  به عملکرد فدراسیون‌های ورزشی در حوزه معاونت قهرمانی، فرهنگی و توسعه ورزش حرفه‌ای نظارت می‌کنیم، لازم بود نکاتی را در حوزه فرهنگی و ورزشی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هم در توسعه ورزش قهرمانی و بحث‌های استعدادیابی، یادآوری کنیم. انتظار این است که رشته جذاب و زیبا تنیس هم مثل تنیس روی میز و ژیمناستیک تاریخ‌سازی کند و خودش را عرضه و نشان بدهد و برای مردم، جامعه ورزش و وزارت ورزش ملموس شود. قطعاً پیگیری‌ها  و نظارت لازم را خواهیم داشت. عزیزی نیز قول داد به صورت جدی و جهادی کار را ادامه بدهند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که قرار دادن سرپرست در فاصله یک تا دو هفته تا برگزاری انتخابات کافی است، گفت: این موضوعی است که آقای وزیر روی آن تاکید دارند. برای اینکه شائبه‌ای پیش نیاید چنین تصمیمی گرفته شده است، اما در اساسنامه چنین چیزی نیست. وقتی انتخابات قرار است تیرماه برگزار شود، دوره چهار ساله رئیس نیز آن به اتمام می‌شود و تا قبل از پایان دوره می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم.

اسبقیان افزود: قانون اجازه می‌دهد من که یک ماه از دوره‌ام مانده، انتخابات را در همان چهار سال مثل انتخابات رئیس جمهوری برگزار شود، اما وزارت ورزش تدبیر کرد برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود یک سرپرست بگذاریم. فدراسیون‌ها نیز به این موضوع قانع شدند تا انتخابات را برگزار کنیم.

وی در خصوص اینکه عمر وزارت ورزش فعلی برای برگزاری 5 انتخابات باقی مانده خواهد رسید، گفت: ما کارمان را می‌کنیم و وظیفه ما این است تکلیف را انجام بدهیم. تا زمانی که در این مسئولیت هستیم به عنوان سربازان ولایت و نظام جمهوری اسلامی در حوزه ورزش وظیفه خود را انجام بدهیم. تاریخ انتخابات مشخص شده است، مگر اینکه اسثتثناهایی باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعویق انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: این تصمیم به نفع دوومیدانی بود، بالاخره چهار، پنج کاندیدا احراز صلاحیت نشده بودند و ما علاقه داشتیم بررسی شود و حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

 

نظر شما