شناسهٔ خبر: 67146489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی| قرعه مرگ و زندگی برای ایران مشخص شد

پس از پایان دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرعه‌کشی مرحله سوم این تورنمنت برگزار خواهد شد تا تیم‌ها حریفان خود را در مرحله بعد بشناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شب گذشته (سه‌شنبه) به پایان رسید و ۱۸ تیم به دور سوم مسابقات راه یافتند.

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته مقابل ازبکستان تن به تساوی بدون گل داد و با این حساب با ۱۴ امتیاز به صورت برابر با ازبکستان به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت و به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کرد.

حال بزرگترین چالش ۱۸ تیم حاضر در دور سوم رویارویی با حریفانشان است. در حال حاضر ۶ سید متشکل از سه تیم برای قرعه کشی وجود دارد که به شرح زیر است:

سید اول: ژاپن، ایران و کره جنوبی

سید دوم: استرالیا، قطر و عراق

سید سوم: عربستان، ازبکستان و اردن

سید چهارم: امارات، عمان و بحرین

سید پنجم: چین، فلسطین و قرقیزستان

سید ششم: اندونزی، کره شمالی و کویت

امکان اینکه تیم ملی ایران در گروه مرگ قرار بگیرد وجود دارد و در سخت‌ترین حالت می‌توانند با تیم‌های استرالیا، عربستان، امارات، چین و کره شمالی در مرحله بعد همگروه شود. در صورت بروز چنین اتفاقی باید قبول کرد که تیم ملی ایران در گروه مرگ قرار گرفته است.

نکته مثبت این قرعه کشی این است که تیم ملی ایران با تیم‌های ژاپن و کره جنوبی همگروه نخواهد شد و بهترین قرعه می‌تواند از بین تیم‌های فلسطین، اندونزی، بحرین، اردن و عراق باشد.

طبق اعلام AFC قرعه‌کشی مرحله پایانی مسابقات، ۷ تیر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود. بازی‌های این مرحله نیز از ۱۵ شهریور در ۳ گروه ۶ تیمی آغاز خواهد شد که دو تیم برتر هر گروه به شکل مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ راه پیدا می‌کنند.

باتوجه به اینکه قاره آسیا ۸ و نیم سهمیه برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در اختیار دارد دو شرکت کننده مستقیم دیگر AFC در چهارمین دور مقدماتی جام جهانی مشخص خواهند شد و یک بار دیگر از طریق پلی‌آف بین قاره‌ای رقابت می‌کنند تا بتوانند سهمیه مستقیم کسب کنند.

دور چهارم به این صورت است که تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های مرحله قبل، در دو گروه ۳ تیمی با هم دیدار می‌کنند و دو تیم برتر با ۶ تیم برتر به جام جهانی می‌روند. تیم‌های دوم نیز با هم بازی می‌کنند و برنده این دیدار به عنوان نماینده آسیا برای انجام دیدار پلی‌آف بین قاره‌ای مشخص خواهد شد.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال در ژوئن ۲۰۲۶ به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما