شناسهٔ خبر: 67146401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مهر تایید سازمان ملل بر واقعیت کودک‌کُشی رژیم صهیونیستی

سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود، با آرائه آمارهایی از قتل‌عام هدفمند کودکان در غزه، از میزان بی‌سابقه نقض حقوق کودکان در غزه، کرانه باختری و فلسطین خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – اگرچه کودکان، بخش مهمی از قربانیان درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند، اما وضعیت برای کودکان فلسطینی که در میانه جنایت‌کاری هفت‌ دهه‌ای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، اشغالی، کرانه باختری و غزه زندگی می‌کنند، متفاوت است.

این کودکان عملا با یک رژیم کودک‌کُش مواجه هستند که فقط طی هشت ماه گذشته غزه را به بزرگ‌ترین گور دسته‌جمعی کودکان تبدیل کرده است.

گزارش سازمان ملل از خشونت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی

سازمان ملل در گزارشی از میزان بی‌سابقه نقض حقوق کودکان در غزه، کرانه باختری و فلسطین خبر داد و تاکید کرد که خشونت علیه کودکان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ از جمله در غزه به سطوح شدید رسیده است.

براساس این گزارش، تخلفات و نقض‌های شدیدی علیه کودکان در فلسطین و اراضی اشغالی رخ داده که بیش از هر مکان دیگری در جهان است.

 

مهر تایید سازمان ملل بر واقعیت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی

این گزارش درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه تاکید می‌کند که در غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی در سال گذشته بیش از هر جای دیگری در جهان تخلفات شدید علیه کودکان انجام شده است.

سازمان ملل در این گزارش تاکید می‌کند که موارد جنایت جنگی ثبت شده علیه کودکان در اراضی اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی بیش از هر جای دیگری از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان است؛ در این گزارش آمده است: اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین گستره و شدت بی‌سابقه‌ای از خشونت‌های شدید علیه کودکان را ارائه می‌کنند.

گزارش یادشده که ارزیابی سالانه‌ای است که اوایل هفته آینده از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مجمع عمومی این سازمان ارائه می‌شود، برای نخستین بار در ضمیمه‌ای از «مجرمان دولتی» ناقض حقوق کودکان یاد کرده که خشم رژیم صهیونیستی را درپی داشته است.

گوترش در این گزارش خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من از افزایش چشم‌گیر و مقیاس و شدت بی‌سابقه خشونت‌های شدید علیه کودکان در نوار غزه، اسرائیل و کرانه باختری اشغالی وحشت‌زده هستم.

براساس این گزارش، سازمان ملل در سال گذشته ۸ هزار و ۹ مورد تخلف شدید علیه ۴ هزار و ۳۶۰ کودک را در اراضی اشغالی، غزه و کرانه باختری تایید کرد که بیش از ۲ برابر ارقام مربوط به بحران مشابه در جمهوری دموکراتیک کنگو است؛ این کشور دومین مکان بد جهان در موضوع خشونت علیه کودکان است.

از مجموع کودکان قربانی شده در فلسطین و اراضی اشغالی مورد تایید براساس گزارش سازمان ملل، ۴ هزار و ۲۴۷ مورد فلسطینی و ۱۱۳ کودک صهیونیستی هستند.

 

مهر تایید سازمان ملل بر واقعیت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی

بین ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تا پایان دسامبر (۱۱ دی) سال گذشته، سازمان ملل کشتار ۲ هزار و ۵۱ کودک فلسطینی را راستی‌آزمایی و اعلام کرد که روند این جنایت به دلیل تداوم حوادث ناشی از استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

این گزارش اذعان کرد که فقط تصویری جزیی از وضعیت غزه را منعکس می‌کند، زیرا به دلیل چالش‌های دسترسی شدید، به‌ویژه در نوار غزه، اطلاعات ارائه‌شده در اینجا مقیاس کامل تخلفات علیه کودکان را در این وضعیت نشان نمی‌دهد.

این گزارش همچنین به تخلفات شدید علیه کودکان فلسطینی در کرانه باختری اشاره کرد که طی آن ۱۲۶ کودک فلسطینی کشته و ۹۰۶ نفر بازداشت شدند؛ سازمان ملل پنج مورد را تایید کرد که در آن نظامیان صهیونیست از کودکان فلسطینی برای محافظت از خود در جریان عملیات‌ها استفاده کردند.

نکته مهم این است که گزارش یادشده فقط شامل مواردی است که بازرسان سازمان ملل قادر به راستی‌آزمایی آن‌ها بوده‌اند؛ از این رو، این گزارش فقط بخشی از مجموع مرگ‌ومیر‌ها و جراحت‌های کودکان فلسطین را در سال گذشته شامل می‌شود.

در گزارش سازمان ملل آمده است: کودکان فلسطینی به‌ویژه در غزه در معرض خطر قحطی، سوءتغذیه شدید و مرگ قابل پیشگیری هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن مدعی قرار گرفتن نام سازمان ملل در فهرست سیاه تاریخ شد.

 

مهر تایید سازمان ملل بر واقعیت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی

تا اوایل ماه ژوئن ۱۵ هزار کودک در غزه کشته شدند

براساس گزارش مقام‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز دور جدید جنگ علیه غزه در اکتبر سال (مهر ۱۴۰۲)گذشته تا پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) بیش از ۱۵ هزار کودک شهید شدند؛ بیشتر کودکان شهید دانش‌آموزان مدارس هستند.

ضمن اینکه ۶۴ دانش‌آموز فلسطینی از مدارس کرانه باختری و قدس اشغالی نیز در هشت ماه گذشته به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

نگاهی به آمار کودکان شهید فلسطینی نشان می‌دهد که آن‌ها به‌ویژه کودکان غزه بهای سنگینی را برای تجاوزهای رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما