شناسهٔ خبر: 67146248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سومین نشست وزرای کمیته مذاکرات تجاری کشورهای عضو سازمان همکا... -

اقتصاد ایران: تهران-ایرنا- سومین نشست وزرای کمیته مذاکرات تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، در این نشست وزرای تجارت و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، ضمن استقبال از توسعه مناسبات تجاری فی مابین اعضا، پیشنهادات خود برای منظور را ارائه کردند.

وزرا و نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، اندونزی، عراق، نیجر، نیجریه، بنگلادش، تونس، گامبیا و گینه در ابتدای سخنان خود شهادت آیت الله رییسی و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفته و مراتب همدردی خود با دولت و مردم ایران را ابراز کردند.

محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم همبستگی کشورهای اسلامی جهت حمایت موثر از مردم مظلوم فلسطین از جمله مباحث مورد تاکید هیئت های حاضر در این نشست بود.

مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز که ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست را برعهده داشت، ضمن قدردانی از ابراز همدردی وزرا و نمایندگان کشورهای حاضر در این اجلاس، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را شدیدا محکوم کرد.

معاون وزیر صمت در ادامه سخنان خود به تبیین دیدگاه های کشورمان در خصوص تجارت خارجی بالاخص توسعه همکاری ها با کشورهای اسلامی پرداخت.

ضیغمی با اشاره به رشد ۶.۶ درصدی تجارت با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی میان کشورهای عضو را دستاوردی بزرگ دانسته و از توسعه روزافزون همکاری ها و آغاز دور جدید مذاکرات تجاری استقبال کرد.

نظر شما