شناسهٔ خبر: 67146089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۷ هزار میلیارد ریال پرونده قاچاق کالا در بازار خراسان رضوی تشکیل شد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ خرداد ماه امسال هزار و ۸۵۵ پرونده به ارزش هفت هزار میلیارد ریال در موضوع قاچاق تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی اظهار کرد: این پرونده‌ها در ۱۹ هزار و ۲۵۲ مورد بازرسی با موضوع قاچاق کالا در سطح تولید و عرضه کالا در بازار استان تشکیل شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: کل پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلفات از سطح تولید تا عرضه کالا در بازار خراسان رضوی در مدت مزبور ۳۵ هزار و ۴۸ مورد به ارزش ۴۴ هزار میلیارد ریال بوده که در ۲۰۱ هزار و ۲۴۹ مورد بازرسی تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مقابله با پوشاک قاچاق در بازار خراسان رضوی گفت: دستورالعمل‌های مربوط به مقابله با پوشاک قاچاق از ابتدای دهه ۹۰ از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به استان‌ها ابلاغ شده و استان خراسان رضوی در حوزه ساماندهی پوشاک خارجی وارداتی به ویژه واحدهایی که فاقد مجوز بودند، پیشقدم بوده است.

بیاتی گفت: برخی از تولیدکنندگان در سطح کشور به ویژه مشهد مقدس نسبت به داخلی سازی برندهای خارجی در حوزه پوشاک و عرضه آنها در بازار اقدام کردند، همچنین نشانه گذاری کالاهای خارجی یا طرح "شناسه کالا" در حوزه پوشاک انجام شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: مقابله با فروش پوشاک دست دوم در حوزه فروشگاه‌هایی که پوشاک برند خارجی را در قالب فروش "تاناکورا" یا دست دوم عرضه می‌کنند نیز با همکاری پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی و اتحادیه مربوطه در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۲۴ مورد بازرسی در سطح عرضه پوشاک قاچاق در بازار خراسان رضوی انجام شده که منجر به تشکیل پنج پرونده تخلف شده است.

نظر شما