شناسهٔ خبر: 67146049 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران هفته آینده پرداخت می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است و سایر مطالبات آن‌ها اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی نیکبخت امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است و طبق پیگیری‌ها، باقی‌مانده مطالبات آن‌ها تا اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: پرداخت مطالبات گندم‌کاران به عهده سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما فقط اسناد را به آن‌ها ارائه می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته تا این ماه از سال خرید گندم از گندم‌کاران از مرز ۴ میلیون تن گذشته و با توجه به زحماتی که کشاورزان می‌کشند و حمایت‌های فنی و اجرایی به عمل آمده و تأمین نهاده‌ها ما بیش از سال گذشته خرید گندم از گندم‌کاران را خواهیم داشت و دیگر نیازی به واردات گندم نداریم.

نیکبخت تصریح کرد: تأمین دام مورد نیاز برای عید قربان به‌خوبی در حال انجام است و مردم از این نظر نگرانی نداشته باشند؛ بنا شده است تا نظارت بهداشتی در این حوزه نیز توسط سازمان دامپزشکی اعمال شود.

وی افزود: در تنظیم بازار، امروز به ثبات رسیده‌ایم و وضعیت فعلی قابل مقایسه با سال ۱۴۰۲ نیست ما هم از نظر موجودی کالاهای اساسی در بازار و هم از نظر قیمت کالاها نوسانات زیادی داشتیم از طرف دیگر از آنجا که محصولات کشاورزی همه‌جا فصلی است، نوسان حداقلی در همه کشورها وجود دارد، اما با همه این‌ها ما امروز در تأمین این کالاها و قیمت‌ها آن‌ها به ثبات رسیده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در ارتباط با گوشت قرمز، جلوگیری از مولدکشی و بازسازی در دستور کار ما و در حال انجام است و همان‌طور که تولید و قیمت مرغ و تخم‌مرغ کنترل شده است، تولید و قیمت گوشت قرمز نیز کنترل خواهد شد.

نظر شما