شناسهٔ خبر: 67145499 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

«اسرائیل‌هیوم»: شمال را از دست دادیم و تقدیم حزب‌الله کردیم

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم»، تداوم حملات حزب‌الله لبنان به مناطق شمال فلسطین اشغالی را حاکی از ضعف این رژیم اعلام کرد و نوشت: تل‌آویو این مناطق را به حزب‌الله واگذار کرده‌ است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در گزارشی با عنوان «شمال را از دست دادیم و تقدیم حزب‌الله کردیم»، نوشت: برخی اسرائیلی‌ها معتقدند واکنش تل آویو به حملات حزب الله، ضعیف بوده و برداشت آنها این است که کابینه حاکم، مناطق شمالی را واگذار کرده است.

«گای ایال» یک افسر امنیتی رژیم اشغالگر در جولان اشغالی سوریه در گفت‌وگو با این روزنامه، شرایط امنیتی در این منطقه و منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را بسیار بد توصیف کرد و درباره احتمال آتش سوزی گسترده در مزارع الجلیل و جولان اشغالی در نتیجه حملات حزب الله هشدار داد. «ایلان شوهات»، شهردار سابق صهیونیست منطقه «صفد» در شمال فلسطین اشغالی نیز، شلیک به مناطق باز و جنگلی را که اکنون پوشیده از خار و خاشاک است، تاکتیک جدید حزب الله لبنان عنوان کرد و گفت: اگرچه حملات جدید حزب الله تلفاتی ندارد اما در حال سوزاندن کل منطقه شمال است.

وی، هدف حزب الله از حمله به شهرک های صهیونیست نشین تخلیه شده و خالی از سکنه را ایجاد یک منطقه حائل در شمال فلسطین اشغالی ارزیابی کرد.

«رافائل سالاب» یکی از ساکنان شهرک صهیونیست نشین «کریات شمونه» نیز در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم گفت: احساس من این است که تل آویو، مناطق شمالی را به حال خود رها کرده است زیرا هشت ماه است که منطقه الجلیل در حال سوختن است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری امروز چهارشنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر برای اولین بار در منطقه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی و گسترده ترین حمله موشکی حزب الله با یکصد فروند موشک خبر دادند.

رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستکم ۱۰۰ فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

منابع خبری دیروز سه شنبه نیز از حملات گسترده موشکی از خاک لبنان به جولان اشغالی و شمال سرزمین‌های اشغالی و کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست خبر داده بودند.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت، شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان را تخلیه و به مناطق مرکزی در سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما