شناسهٔ خبر: 67145370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود هفت هزار سگ بدون صاحب در دزفول جمع آوری شد

دزفول - ایرنا - معاون خدمات شهری شهردار دزفول، جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را مطالبه شهروندان و دغدغه مهم شهرداری دانست و گفت: سازمان پسماند شهرداری دزفول طی سه سال اخیر حدود هفت هزار قلاده سگ بدون صاحب را از سطح شهر جمع آوری کرده است.

صاحب‌خبر -

هادی حلیم زاده روز چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حادثه تلخ جان باختن یک کودک ۶ ساله دزفولی بر اثر گاز گرفتن یک سگ بدون صاحب مبتلا به ویروس هاری بیان کرد: جمع آوری سگ‌های بدون صاحب یکی از مطالبه‌های مهم شهروندان تبدیل شده و در این مسیر شهرداری دزفول تمام توان خود را برای تحقق این مطالبه به کار گرفته است.

وی افزود: ۶ هزار و ۹۱۰ قلاده سگ بدون صاحب از سال ۱۴۰۱ تاکنون در دزفول جمع آوری شده که از این تعداد حدود یک هزار قلاده سگ مربوط به سه ماهه نخست امسال بوده است.

ساماندهی اصولی سگ‌های بدون صاحب اولویت شهرداری دزفول است

معاون شهردار دزفول با اشاره به سرعت بالای زاد و ولد سگ‌ها اظهارکرد: افزایش تعداد سگ‌های بدون صاحب در شهر دزفول موجب نگرانی شهروندان و ایجاد آلودگی‌های محیطی در دزفول شده است که به منظور کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان و همچنین درخواست‌های مکرر شهروندان برای رفع معضل سگ‌های بدون صاحب، ساماندهی اصولی این سگ‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های متولی به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را وظیفه ذاتی و انسانی شهرداری دانست و افزود: علاوه بر شهرداری، سایر دستگاه‌های متولی برای کمک به جمع آوری این سگ‌ها، وظیفه قانونی دارند.

معاون خدمات شهری شهردار دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفولی مکانی برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب ایجاد کرده است، گفت: ۲ هزار و ۸۲۰ قلاده سگ بی‌صاحب در سال ۱۴۰۱ و سه هزار و ۱۲۰ قلاده در سال ۱۴۰۲ از سطح شهر دزفول جمع آوری شده است.

شهروندان از غذا دادن به سگ‌های بدون صاحب اجتناب کنند

حلیم زاده، غذا دادن به سگ‌های بدون صاحب توسط شهروندان را اقدامی نادرست دانست و بیان کرد: غذا رسانی به این سگ‌ها طور جدی توسط تمام متخصصان محیط زیست منع شده و انتظار از شهروندان اجتناب از غذا دادن به این حیوانات است.

وی با بیان اینکه آسایش و اطمینان خاطر شهروندان اولویت اصلی شهرداری دزفول است، ادامه داد: عملیات زنده‌گیری سگ‌های سرگردان و بدون صاحب در سطح شهر به صورت مستمر و بدون وقفه در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، کودک ۶ ساله دزفولی که از۲۲ اردیبهشت ماه امسال از ناحیه سر و صورت و نقاط مختلف بدن توسط سگ هار آسیب دیده بود، متاسفانه با وجود اقدام‌های درمانی گسترده روز ۲۱ خردادماه بر اثر ابتلا به ویروس هاری در بیمارستان علی اصغر تهران جان باخت.

مرگ این کودک بازتاب های گسترده ای در رسانه های ملی داشت و شهروندان خواستار ورود جدی تر شهرداری دزفول برای جمع آوری این سگ‌ها از سطح شهر شدند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک هزار و ۶۲۲ مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته و ۵۲۰ مورد نیز در سه ماه نخست امسال در دزفول ثبت شده است.

خوزستان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه پنجم حیوان گزیدگی در کشور شد.

نظر شما