شناسهٔ خبر: 67144936 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر نفت خبر داد؛ دومین سکوی پارس جنوبی به بهره برداری می‌رسد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر نفت گفت: سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی که آسیب فراوانی دیده بود، با پیگری‌های دولت و پرداخت خسارت توسط کشور مقصر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شفقنا، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:  متاسفانه سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی در دولت قبل در برخورد با یک کشتی تجاری بحرینی آسیب فراوانی دید و از آن بهره‌برداری نشد، با این حال با پیگری‌های دولت سیزدهم و پرداخت خسارت توسط کشور مقصر این سکو به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت اضافه کرد: این دومین سکوی نفتی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره‌برداری می رسد. ظرفیت برداشت این سکو در ابتدا ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب خواهد بود و در آینده به ۲۱ تا ۲۲ میلیون مترمکعب از این میدان مشترک بهره برداری خواهد شد. این مسئله در دولت هم اعلام شد که با حضور آقای مخبر از این سکوی نفتی بهره‌برداری خواهد شد.

اوجی ضمن اشاره به آمادگی برای جمع‌آوری گازهای مشعل به میزان 4 و نیم میلیون متر مکعب، گفت: 11 و نیم میلیون مترمکعب قبلاً جمع‌آوری شده و اکنون نیز 4 و نیم میلیون متر مکعب آماده بهره‌برداری است.

او گفت: میدان مشترک نفتی چنگوله هم با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه‌گذاران داخلی آماده‌ی انعقاد قرارداد در هفته‌های آینده است.

وزیر نفت با اشاره به آغاز عملیات فاز دوم میدان نفتی مشترک یادآوران گفت: میدان نفتی مشترک یادآوران که فاز یک آن را شرکت‌های خارجی انجام داده بودند، در فاز دوم معطل این شرکت‌ها نماند و با استفاده از توان داخلی عملیات اجرایی خود را از هفته آینده شروع می‌کند.

اوجی درباره تدابیر دولت برای جلوگیری از کمبود بنزین در فصل تابستان گفت: با تدابیری که وزارت نفت و پالایشگاه های نفتی انجام دادند تدابیری خوبی که استفاده از ابزارهای غیر قیمتی دیدیم تامین کردیم که در تابستان برای هموطنان در تردد مسافرتهایشان مشکلی ایجاد نشود.

 

نظر شما