شناسهٔ خبر: 67144289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باقری به اربیل می‌رود

سبحان ثقفی‌نیا

منابع خبری گزارش دادند که سرپرست وزارت خارجه ایران در جریان سفرش به عراق به اقلیم کردستان نیز خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یک منبع دولتی آگاه اعلام کرد که علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران فردا -پنجشنبه- به بغداد سفر خواهد کرد و بعد از آن به اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق نیز خواهد رفت.

وی در گفت‌وگو با شفق‌نیوز تاکید کرد: باقری در یک سفر منطقه‌ای صبح پنجشنبه به عراق سفر خواهد کرد و با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان، رئیس دستگاه قضایی، مشاور امنیت ملی و دیگر شخصیت‌های عراقی دیدار خواهد کرد.

این منبع افزود: سرپرست وزارت خارجه ایران روز جمعه به اربیل خواهد رفت و با مسئولان اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پیش از این «محمد کاظم آل صادق»، سفیر ایران در عراق در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با سفر علی باقری به این کشور همسایه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آقای باقری در آخر هفته جاری در سفری ۲ روزه به عراق سفر می‌کند.

وی با اشاره به سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه به ۲ کشور سوریه و لبنان، تصریح کرد : سفر به بغداد در راستا و ادامه این ۲ سفر انجام می‌شود و آقای باقری در این سفر با مسئولان عالی رتبه عراق دیدار و رایزنی خواهد کرد.

آل صادق ادامه داد: در جریان این سفر در مورد مسائل ۲ جانبه و توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آخرین مسائل منطقه از جمله آخرین تحولات غزه و فلسطین رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: یکی دیگر از اهداف سفر سرپرست وزارت خارجه به بغداد تشکر از مقامات عراق به خاطر ابراز همدردی‌شان با دولت و ملت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فقید و همراهانشان است.

انتهای پیام

نظر شما