شناسهٔ خبر: 67144065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آنروا مرحله پس از آتش‌بس در غزه را به سختی جنگ فعلی دانست

رویا معصومی

مدیر رسانه و ارتباطات آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت مرحله پس از برقراری آتش‌بس در نوار غزه «سخت خواهد بود».

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ژولیت توما» مدیر رسانه و ارتباطات آنروا در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» عربی در حاشیه کنفرانس «واکنش بشردوستانه اضطراری در غزه» که دیروز سه‌شنبه در منطقه بحرالمیت اردن برگزار شد، گفت مرحله پس از آتش‌بس در غزه ممکن است معادل جنگ جاری سخت باشد و آژانس فعالیت متفاوتی خواهد داشت و نیاز خواهد بود که به درمان افراد آسیب دیده بپردازد و حدود ۶۰۰ هزار کودک فلسطینی را به آموزش بازگرداند.

وی افزود بازسازی باید با بازیابی مردم غزه و بازسازی اذهان از بلایایی که فلسطینیان در غزه می‌گذرانند، آغاز شود و بزرگترین چالش در حال حاضر اجرای قطعنامه آتش‌بس است که اخیراً در شورای امنیت تصویب شد.

توما گفت مسؤولیت آژانس در مرحله پساآتش‌بس تمرکز بر پروژه بازیابی انسانی و روانی فلسطینی‌ها از کابوس جنگ و بازگرداندن کودکان به تحصیل است. حدود ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی قبل از جنگ در مدارس این آژانس در غزه آموزش می‌دیدند.

وی ادامه داد برای آنروا این اولویت‌های انسانی، بهداشتی و آموزشی در مرحله پس از آتش‌بس مقدم بر بازسازی زیرساخت‌های غزه است.

انتهای پیام

نظر شما