شناسهٔ خبر: 67143924 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

نسخه صوتی «روزهای بی آینه» روانه بازار نشر شد

نسخه صوتی کتاب «روزهای بی آینه» نوشته گلستان جعفریان توسط مجموعه سماوا منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ کتاب «روزهای بی آینه» نوشته گلستان جعفریان به تازگی توسط مجموعه سماوا به صورت صوتی منتشر و روانه بازار نشر شده است. گویندگی این مجموعه صوتی بر عهده زیبا بروفه بازیگر سینما و تلویزیون است.

کتاب «روزهای بی آینه» داستانی از خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان، حسین لشکری است که در ۱۲ نوبت توسط انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شده است. این کتاب به روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی و انتخاب‌های یک زن با کودکی چهارماهه در فقدان همسر می‌پردازد.

زیبا بروفه خوانشگر این‌کتاب، پیش از این نیز کتاب‌های «کاش برگردی»، «از ترس تنهایی»، «نیمه تاریک مامان»، «از چنده لا تا جنگ» و «بندر امن» را برای سماوا خوانده است.

کتاب «روزهای بی آینه» شامل خاطرات منیژه لشکری، همسر سرلشکر خلبان، شهید آزاده حسین لشکری، از زندگی‌اش و چگونگی تحمل هجده سال دوری از همسرش در دورۀ اسارت است. این کتاب به روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی می‌پردازد و چگونگی انتخاب‌های یک زن در نبود همسرش و به دوش کشیدن بار زندگی توسط دختری هجده ساله به همراه فرزند چهار ماهه‌اش را شرح می‌دهد که روایت آن به صورت اول شخص و در قالب مستند داستانی است که به دلیل واقعی بودن آن سنگینی بار مستند در این کتاب بیشتر به چشم می‌خورد.

«روزهای بی آینه»، زندگی واقعی زنی را واکاوی می‌کند که با عشق و اشتیاق در هفده سالگی پای سفرۀ عقد می‌نشیند، در هجده سالگی طعم مادر شدن را می‌چشد و همان سالْ آغاز انتظار و چشم به راهی هجده سالۀ اوست: همسر خلبانش مفقودالاثر می‌شود.

این زن؛ چهارده سال را در بی‌خبری و انتظار مطلق سپری می‌کند. پس از اعلام اسارت همسر، سه سال دیگر طول می‌کشد تا دیدار میسّر شود. شکاف عمیق هجده ساله، انتظار و دور افتادن از هم، و تفاوت‌های شخصیتی به وجود آمده در گذر سال‌ها، هر دو را وا می‌دارد تا برای شناخت یکدیگر دوباره تلاش کنند: حسین لشگری در آستانۀ چهل و شش سالگی است و منیژه سی و شش ساله.

احساس غریبگی و درد و رنج بر عشق و اشتیاق جوانی غالب است. زن و مردی که هجده سال یکدیگر را ندیده‌اند و شاهد تغییرات فیزیکی و شخصیتی یکدیگر نبوده‌اند حالا باید همه این هجده سال را بشناسند، بر آن عاشق شوند، و زیر یک سقف کنار یکدیگر زندگی کنند.

برای تهیه این کتاب از اینجا اقدام کنید.

نظر شما