شناسهٔ خبر: 67143889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

باقری:

عضویت ایران در بریکس و سازمان همکاری شانگهای دو میراث گرانقدر آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان است

باقری: سرپرست وزارت خارجه گفت: حضور و عضویت ایران در این دو نهاد بسیار مهم و اثرگذار یعنی بزرگترین نهاد بین المللی خارج از چارچوب ساز و کارهای غربی که کارویژه اصلی اش امور سیاسی و امنیتی است که سازمان همکاری شانگهای است و بزرگترین ساز و کار بین‌المللی در امور اقتصادی و تجاری خارج از چارچوب غربی که مجموعه بریکس است دو ظرفیت بسیار مهم و میراث گرانقدر و مهم حضرت آیت الله رئیسی و جناب آقای امیرعبداللهیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حضورش در نشست وزرای خارجه بریکس گفت: سفری که روزهای روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته به روسیه داشتم برای شرکت در نشست وزرای خارجه مجموعه بریکس بود .این اولین نشست مجموعه بریکس پس از رسمیت یافتن عضویت ایران در این مجموعه بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت قاعدتا برای اینکه نگاه و رویکرد خود را در عرصه های مختلف و منطقه ای و بین المللی جلو ببرد نیازمند این است که نگاه و سیاست خود را در قالب ساز و کارهای چند جانبه در صحنه بین المللی ارائه دهد تا این نگاه با حمایت و همراهی و همسویی قدرت ها و کشورهای دیگر بتواند در جایگاه خود قرار گیرد و نگاه جمهوری اسلامی ایران با همراهی دیگران به نقطه هدف نزدیک شود.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: لذا حضور جمهوری اسلامی ایران در مجموعه های چند جانبه و بین اللملی مثل بریکس یا سازمان همکاری شانگهای از این اهمیت راهبردی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی برخوردار است. اینجا باید تاکید کنم که حضور و عضویت ایران در این دو نهاد بسیار مهم و اثرگذار یعنی بزرگترین نهاد بین المللی خارج از چارچوب ساز و کارهای غربی که کارویژه اصلی اش امور سیاسی و امنیتی است که سازمان همکاری شانگهای است و بزرگترین ساز و کار بین‌المللی در امور اقتصادی و تجاری خارج از چارچوب غربی که مجموعه بریکس است دو ظرفیت بسیار مهم و میراث گرانقدر و مهم حضرت آیت الله رئیسی و جناب آقای امیرعبداللهیان است.

وی گفت: خود شخص آقای رئیسی تاکید ویژه ای داشتند برای اینکه عضویت ایران در مجموعه بریکس در موعد مقرر نهایی شود و الحمدلله با پیگیری ها این کار انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما