شناسهٔ خبر: 67143619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار گلستان:

تشکیل زنجیره تولید صنعت ساختمان در اولویت قرار بگیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه مجموعه صنعت ساختمان به‌عنوان زنجیره تولیدی دارای اهمیت است، گفت: یکی از اولویت‌های ما در استان شکل‌گیری این زنجیره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان سیدمحمد دهنوی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: صنعت ساختمان یک صنعت مادر محسوب می‌شود که در زمان رونق می‌تواند به‌عنوان پیشران عمل کرده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ صنعت دیگر را دخیل کرده و اشتغال‌زایی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز اعتماد به فعالان بخش خصوصی ندارد، افزود: اتفاقات صنعت ساختمان گویای توانمندی فعالان این حوزه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اضافه کرد: تولید مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است و استان گلستان در طی چهار سال، تعهد دارد بالغ‌بر ۹۰ هزار مسکن بسازد که ۶۰ هزار واحد آن شهری و باقی‌مانده روستایی است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان مردم پایه پیش رفته که این مهم از مزیت‌های این صنعت به‌شمار می‌رود، افزود: اقدامات دانش‌بنیان، ورود فناوری‌های نوین و وقوع هوشمندسازی نشان می‌دهد بخش خصوصی کار خود را بلد است و اتفاقات این صنعت گویای توانمندی فعالان این حوزه است.

دهنوی با بیان اینکه مجموعه صنعت ساختمان به‌عنوان یک زنجیره تولیدی دارای اهمیت است، بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در استان شکل‌گیری این زنجیره است.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از سیمان، سنگ و مصالح ساختمانی از مرز اینچه برون عبور می‌کند و کشور ما هم به‌لحاظ زیرساختی و هم به لحاظ توسعه فنی در جایگاه خوبی قرار دارد.

نظر شما