شناسهٔ خبر: 67143308 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طارق سویی: پارالمپیک ایران از کمیته های مهم و تاثیر گذار آسیا و جهان است

تهران- ایرنا- دبیر کل کمیته پارالمپیک آسیا با حضور در محل کمیته ملی پارالمپیک با غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان ملاقات کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طارق سوئی دبیرکل کمیته پارالمپیک آسیا در دیدار با غفور کارگری گفت: حامل سلام گرم ماجد راشد رییس کمیته پارالمپیک آسیا برای شما هستم و از حضور شما به عنوان مشاور ویژه APC و نیز زمانی که برای این مسئولیت صرف می کنید قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اعضای جدید هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا انتخاب شدند و در حال گسترش فعالیت‌های این کمیته هستیم و خوشبختانه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس شرایط خوبی داریم.

دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا گفت: کمیته ملی پارالمپیک ایران با حضور شما فعال و پویاتر شده است. ایران در زمره کمیته‌های مهم و تاثیر گذار در سطح آسیا و جهان است و برای شما در رویداد پیش رو، بازی‌های پارالمپیک پاریس آرزوی موفقیت داریم.

غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز ضمن خوشامد به طارق سوئی اظهار داشت: از حضور مجدد شما در ایران خوشحال هستم. با توجه به فعالیت های صورت گرفته آتیه‌ای درخشان برای APC متصور هستم و با توجه به ظرفیت بالای کشورهای آسیایی می‌بایست برای ارتقا سطح فنی و نیز گسترش رشته های ورزشی تلاش کنیم.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های مربیگری در رشته‌هایی مانند وزنه برداری، دو و میدانی و والیبال نشسته اعلام می‌کنیم. در راستای رشد و توسعه جنبش پارالمپیک در آسیا، کمیته ملی پارالمپیک ایران آمادگی خود را برای ایجاد مرکز آموزش رسمی APC در ۱۶ رشته ورزشی اعلام می‌کند. این مهم در ارتقا سطح دانش فنی مربیان، داوران و کلاس بندان تاثیر بسزایی خواهد داشت و در این مسیر از حمایت فدراسیون‌های نیز بهره‌مند خواهیم بود.

طارق سوئی دبیرکل کمیته پارالمپیک آسیا ضمن تایید توانمندی‌های فنی و علمی ایران، از تبدیل ایران به مرکز آموزش پارالمپیک آسیا استقبال و اعلام کرد در این مسیر حامی ایران خواهد بود.

گفتنی است طارق سوئی، به منظور حضور در مسابقات قهرمانی کشور پارادو ومیدانی که با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار خواهد شد به ایران سفر کرده و در این رویداد به عنوان داور بین‌المللی IPC بر مسابقات نظارت دارد.

همچنین طارق سویی امروز با جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان دیدار کرد. در این دیدار کوهپایه‌زاده از طارق سویی برای حمایت‌هایش از ورزش ایران و حضور پنج نماینده کشورمان در بین اعضای ۲۹ گانه کمیته‌های اجرایی پارالمپیک آسیا تقدیر و قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، طارق سویی مدیر ارشد کمیته پارالمپیک آسیا ابراز امیدواری کرد که کشور جمهوری اسلامی ایران با موقعیت خوبی که در ورزش پارالمپیک در بخش آکادمی دارد توسعه مناسبی را هم برای مسابقات پیشرو و نیز در بین مسابقات برای جوامع هدف متفاوت طراحی و اجرا کند.

نظر شما