شناسهٔ خبر: 67143159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت خبر داد

اختصاص بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای حق الزحمه دستیاران

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اختصاص بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای حق الزحمه دستیاران و اولویت برنامه‌های توسعه‌ای با پروژه‌های آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در هفتمین نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اقتدار، تسلط و آشنایی معاونین به فرآیندهای آموزشی را نقطه قوت خواند و بر ضرورت ادامه مسیر تاکید کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه، خدمت در این دولت را موجب افتخار خواند و گفت: اینکه در دولتی قبول مسؤولیت کرده ایم که عاقبت رئیس جمهور آن به سعادت و شهادت ختم شده برای یکایک ما موجب افتخار است.

باقری فرد، با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ردیف بودجه اختصاصی آموزش برای دانشگاه‌ها مصوب شده است، خاطر نشان کرد: اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای اولین بار در بودجه عمومی کشوری برای حق الزحمه دستیاران مصوب شده است که این کمک هزینه برای اولین بار در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است و از مهرماه مشمول افزایش خواهد بود.

اولویت پروژه‌های آموزشی

وی اولویت تمامی برنامه‌های توسعه‌ای را حول محور آموزش خواند و گفت: طبق قانون پیوست بودجه؛ اولویت پرداخت هزینه‌ها با پروژه‌های آموزشی است و چنانچه دانشگاه‌ها پروژه‌هایی ناتمام در حوزه آموزش دارند باید حتماً به سرانجام برسانند. همچنین امکان توسعه فضاهای آموزشی با سازه‌های سبک نیز احصا شده است. این فضاها بسیار سریع و با بودجه‌ای مشخص قابل اجراست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، در ادامه بر ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌ها، تأمین کمبودهای کمک آموزشی و تجهیز skill lab ها تاکید کرد و گفت: در صورتی که دانشگاه‌ها نیازهای آموزشی درمانی خود را اعلام کنند، هزینه و بودجه‌های آن به صورت کمک به دانشگاه‌ها قابل پرداخت است.

نوآوری و تحول در آموزش

باقری فرد، فعالیت در حوزه آموزش را همچون دوی امدادی خواند و گفت: اگر اکنون پزشکی ما در این سطح از کیفیت ایستاده، به دلیل تلاش اساتید در طی این سال‌ها بوده است و لذا از همکاران می‌خواهم در این خصوص به فعالیت‌های نوآورانه بیاندیشند و کارهای تحولی را مد نظر قرار دهند.

وی مهم‌ترین دستاورد حوزه آموزش در طول سه سال گذشته را اقدامات تحولی در این حوزه دانست و گفت: قطعاً با اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در دانشگاه‌ها خصوصاً در زمینه آموزش بهره وری افزایش یافته و شاخص‌های آن نیز موجود است.

جذب اعضای هیأت علمی با صلاحیت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، بر برگزاری منظم هیأت‌های جذب و تأیید صلاحیت اعضای هیأت علمی برای جذب در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با برداشتن مالیات پلکانی و سقف پرداخت، اکنون مهاجرت معکوس پزشکان از بخش خصوصی به دولتی شکل گرفته است لذا از معاونین آموزشی به عنوان دبیران هیأت‌های جذب می‌خواهیم که با برگزاری جلسات منظم، صلاحیت علمی افراد حائز شرایط را بررسی و پرونده‌ی جذب افراد را نهایی کنند.

هویت بخشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

باقری فرد، در بخش دیگری از سخنان خود، واگذاری آزمون ارتقا و گواهینامه به ۵ کلان مناطق را در راستای اعتبار بخشی به دانشگاه‌ها خواند و گفت: از دانشگاه‌ها می‌خواهم گروه‌های علمی برای برگزاری آزمون در مرداد ماه را تشکیل دهند تا این آزمون به نحوی مناسب برگزار شود. معتقدیم که همه امور نباید در وزارت بهداشت تجمیع شود از این رو به دنبال هویت بخشی به دانشگاه‌ها و تفویض اختیار به آنها هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، سپس به ابلاغ آئین نامه بورس به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها می‌بایست این آئین نامه را مورد توجه قرار دهند تا در رشته‌های مورد نیاز بتوانند دستیاران را به صورت بورس جذب کنند.

وی همچنین از طراحی کارت هوشمند اعضای هیأت علمی خبر داد و افزود: طراحی این کارت اقدام خوبی در راستای هویت بخشی به اعضای هیأت علمی است و به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

ایران بازوی اعتبار بخشی در منطقه

باقری فرد، واگذاری اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی منطقه به وزارت بهداشت از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را افتخاری دیگر برای کشور خواند و گفت: تا کنون برای دو دانشکده در منطقه اعتبار بخشی انجام شده است. همچنین مقرر شده تا فدراسیون جهانی آموزش پزشکی برای اعتبار بخشی در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز اقدام کند که ایران برای اجرای آن پایلوت شده است.

به گزارش وبدا، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سپس با اشاره به افزایش دانشجوی خارجی در کشور از ۴ هزار به ۱۰ هزار دانشجو از ۵۰ کشور مختلف گفت: اندوخته و توان علمی دانشجویان خارجی، هنگام بازگشت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و لذا در آموزش آنها دقت لازم صورت گیرد.

به گزارش مفدا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در هفتمین نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اقتدار، تسلط و آشنایی معاونین به فرآیندهای آموزشی را نقطه قوت خواند و بر ضرورت ادامه مسیر تاکید کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه، خدمت در این دولت را موجب افتخار خواند و گفت: اینکه در دولتی قبول مسؤولیت کرده ایم که عاقبت رئیس جمهور آن به سعادت و شهادت ختم شده برای یکایک ما موجب افتخار است.

باقری فرد، با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ردیف بودجه اختصاصی آموزش برای دانشگاه‌ها مصوب شده است، خاطر نشان کرد: اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای اولین بار در بودجه عمومی کشوری برای حق الزحمه دستیاران مصوب شده است که این کمک هزینه برای اولین بار در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است و از مهرماه مشمول افزایش خواهد بود.

اولویت پروژه‌های آموزشی

وی اولویت تمامی برنامه‌های توسعه‌ای را حول محور آموزش خواند و گفت: طبق قانون پیوست بودجه؛ اولویت پرداخت هزینه‌ها با پروژه‌های آموزشی است و چنانچه دانشگاه‌ها پروژه‌هایی ناتمام در حوزه آموزش دارند باید حتماً به سرانجام برسانند. همچنین امکان توسعه فضاهای آموزشی با سازه‌های سبک نیز احصا شده است. این فضاها بسیار سریع و با بودجه‌ای مشخص قابل اجراست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، در ادامه بر ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌ها، تأمین کمبودهای کمک آموزشی و تجهیز skill lab ها تاکید کرد و گفت: در صورتی که دانشگاه‌ها نیازهای آموزشی درمانی خود را اعلام کنند، هزینه و بودجه‌های آن به صورت کمک به دانشگاه‌ها قابل پرداخت است.

نوآوری و تحول در آموزش

باقری فرد، فعالیت در حوزه آموزش را همچون دوی امدادی خواند و گفت: اگر اکنون پزشکی ما در این سطح از کیفیت ایستاده، به دلیل تلاش اساتید در طی این سال‌ها بوده است و لذا از همکاران می‌خواهم در این خصوص به فعالیت‌های نوآورانه بیاندیشند و کارهای تحولی را مد نظر قرار دهند.

وی مهم‌ترین دستاورد حوزه آموزش در طول سه سال گذشته را اقدامات تحولی در این حوزه دانست و گفت: قطعاً با اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در دانشگاه‌ها خصوصاً در زمینه آموزش بهره وری افزایش یافته و شاخص‌های آن نیز موجود است.

جذب اعضای هیأت علمی با صلاحیت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، بر برگزاری منظم هیأت‌های جذب و تأیید صلاحیت اعضای هیأت علمی برای جذب در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با برداشتن مالیات پلکانی و سقف پرداخت، اکنون مهاجرت معکوس پزشکان از بخش خصوصی به دولتی شکل گرفته است لذا از معاونین آموزشی به عنوان دبیران هیأت‌های جذب می‌خواهیم که با برگزاری جلسات منظم، صلاحیت علمی افراد حائز شرایط را بررسی و پرونده‌ی جذب افراد را نهایی کنند.

هویت بخشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

باقری فرد، در بخش دیگری از سخنان خود، واگذاری آزمون ارتقا و گواهینامه به ۵ کلان مناطق را در راستای اعتبار بخشی به دانشگاه‌ها خواند و گفت: از دانشگاه‌ها می‌خواهم گروه‌های علمی برای برگزاری آزمون در مرداد ماه را تشکیل دهند تا این آزمون به نحوی مناسب برگزار شود. معتقدیم که همه امور نباید در وزارت بهداشت تجمیع شود از این رو به دنبال هویت بخشی به دانشگاه‌ها و تفویض اختیار به آنها هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، سپس به ابلاغ آئین نامه بورس به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها می‌بایست این آئین نامه را مورد توجه قرار دهند تا در رشته‌های مورد نیاز بتوانند دستیاران را به صورت بورس جذب کنند.

وی همچنین از طراحی کارت هوشمند اعضای هیأت علمی خبر داد و افزود: طراحی این کارت اقدام خوبی در راستای هویت بخشی به اعضای هیأت علمی است و به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

ایران بازوی اعتبار بخشی در منطقه

باقری فرد، واگذاری اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی منطقه به وزارت بهداشت از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را افتخاری دیگر برای کشور خواند و گفت: تا کنون برای دو دانشکده در منطقه اعتبار بخشی انجام شده است. همچنین مقرر شده تا فدراسیون جهانی آموزش پزشکی برای اعتبار بخشی در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز اقدام کند که ایران برای اجرای آن پایلوت شده است.

به گزارش وبدا، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سپس با اشاره به افزایش دانشجوی خارجی در کشور از ۴ هزار به ۱۰ هزار دانشجو از ۵۰ کشور مختلف گفت: اندوخته و توان علمی دانشجویان خارجی، هنگام بازگشت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و لذا در آموزش آنها دقت لازم صورت گیرد.

نظر شما