شناسهٔ خبر: 67143088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخزن پنج‌هزار مترمکعبی شهرک ولی‌عصر افتتاح شد/تامین آب ۲۷ هزار شهروند خویی

ارومیه- ایرنا- مخزن پنج‌هزار مترمکعبی آب شهرک ولی‌عصر خوی روز چهارشنبه با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید تا زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان این منطقه به ویژه در ایام تابستان امسال فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مخزن آب شرب شهرک ولیعصر خوی دارای پنج هزار مترمکعب گنجایش با پوشش جمعیتی ۲۷ هزار نفری است؛ این پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی و با هدف پایداری شبکه توزیع آبرسانی و گذر از تنش آبی در شهر خوی احداث شده است.

این مخزن پنج هزار متر مکعبی دارای ۲ حلقه چاه ورودی است و توان ظرفیت ایستگاه پمپاژ ۸۰ لیتر بر ثانیه دارد.

مخزن پنج‌هزار مترمکعبی شهرک ولی‌عصر افتتاح شد/تامین آب ۲۷ هزار شهروند خویی

عملیات خط انتقال چاه ها به مخزن با لوله پلی اتیلن به طول ۳.۶ کیلومتر انجام شده است.

با بهره برداری از این طرح مشکل تنش آبی در حدود ۲۷ هزار خویی و مناطق حد فاصل کوی صفا، مناطق دانشگاه پیام نور، بلوار ولیعصر به طور کامل رفع می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی در این آیین گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم، رفع مشکلات و معضلات تنش آبی بوده که اقدامات بسیار قابل توجهی در این خصوص صورت گرفته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: در سه سال گذشته گام های موثر و بسزایی برای کاهش مشکلات آب در شهرها و روستاهای استان برداشته شده و علاوه بر افتتاح دهها طرح آبرسانی روستایی در این مدت، امروز نیز شاهد افتتاح یکی از پروژه های آبی در استان هستیم.

افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه حجاب در دانشکده علوم پزشکی خوی

مخزن پنج‌هزار مترمکعبی شهرک ولی‌عصر افتتاح شد/تامین آب ۲۷ هزار شهروند خویی

همچنین خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشکده علوم پزشکی خوی که با 420 میلیارد ریال هزینه احداث شده بود، با حضور استاندار آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

این خوابگاه شامل هشت طبقه با ۱۳ واحد به متراژ تقریبی هر واحد ۲۰۰ متر مربع است که اعتبار مالی آن از منابع داخلی دانشگاه تامین شده است.

این خوابگاه با هزینه ای بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال و در متراژ سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در محل دانشکده علوم پزشکی خوی آماده خدمت رسانی به دانشجویان شده است.

مخزن پنج‌هزار مترمکعبی شهرک ولی‌عصر افتتاح شد/تامین آب ۲۷ هزار شهروند خویی

همه دانشجویان دختر غیر بومی در حالی در این خوابگاه سکونت خواهند داشت که پیشتر در خوابگاه استیجاری بودند.

به گزارش ایرنا، خوی پس از ارومیه دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود.

نظر شما