شناسهٔ خبر: 67143068 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

شکست عربستان به ضرر ایران: در انتظار گروه مرگ!

با شکست عربستان برابر اردن، سعودی‌ها به سید سوم دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی سقوط کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای حساس و مهم دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه G، تیم ملی فوتبال عربستان در استادیوم الاول پارک میزبان اردن بود و در عین ناباوری، پیروزی یک بر صفر را از دست داد و مقابل نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا دو بر یک شکست خورد.

در این مسابقه تیم روبرتو مانچینی با گل علی لاجامی پیش افتاد اما در ادامه علی علوان و نور الروابدة دو مرتبه دروازه سعودی‌ها را باز کردند تا اردن دو بر یک از سد میزبان قدرتمند خود عبور کرده و به عنوان صدرنشین راهی دور بعدی شود.

این شکست علاوه بر اینکه برای عربستان گران تمام شد، ممکن است یکی از گروه‌های دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی را به طرز عجیبی سخت و دشوارتر کرده و شاهد شکل‌گیری گروه مرگ در مرحله بعدی این مسابقات باشیم.

دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی، در سه گروه 6 تیمی برگزار می‌شود. سیدبندی این مرحله برای قرعه‌کشی، براساس آخرین رتبه تیم‌ها در رنکینگ بعدی فیفا خواهد بود. سه تیم نخست قاره را ژاپن، ایران و کره جنوبی تشکیل داده و به‌طور قطع در سید یک قرار خواهند گرفت.

اما با شکست عربستان، آنها معادلات را بر هم زدند و سید دوم دچار تغییر مهمی شد. شکست تیم مانچینی منجر به کاهش 14.55 امتیازی آنها در رنکینگ فیفا شد. امتیازات منفی زیادی که باخت به اردن برای آنها رقم زد و تلخ‌تر آنکه پیروزی عراق، باعث سقوط سعودی‌ها شد.

تیم ملی عراق که توانست هر 6 بازی خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر بگذارد، در دور پایانی نیز سه بر یک ویتنام را مغلوب کرد و 6.9 امتیاز مثبت به دست آورد. بدین ترتیب عراقی‌ها با رسیدن به امتیاز 1433.07 موفق شدند از عربستان عبور کنند که با شکست مقابل اردن، به امتیاز 1431.3 سقوط کرد.

بدین ترتیب، تیم‌های ملی استرالیا، قطر و عراق در سید دوم قرار گرفتند و عربستان باید در کنار تیم‌های ازبکستان و اردن در سید سوم قرار بگیرد. امارات که تا پیش از برگزاری بازی‌های دور پایانی در سید سوم قرار داشت، پس از توقف مقابل بحرین با امتیاز منفی روبرو شد و به 1368.84 امتیاز رسید و اردن به پاس برتری برابر عربستان، 14.55 امتیاز مثبت دشت کرده و 1374.13 امتیازی شدند. تیم‌های عمان و بحرین نیز به همراه امارات در سید چهارم قرار خواهند گرفت.

سیدبندی کلی و نهایی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی به شرح زیر خواهد بود:

سیداول: ژاپن – ایران – کره جنوبی

سید دوم: استرالیا – قطر – عراق

سید سوم: عربستان – ازبکستان – اردن 

سید چهارم: امارات – عمان – بحرین 

سید پنجم: چین – فلسطین – قرقیزستان 

سید ششم: کره شمالی – اندونزی – کویت

* با سیدبندی بالا، دشوارترین گروهی که می‌توان برای ایران متصور شود و در واقع به آن لقب گروه مرگ را داد، می‌تواند از تیم‌های زیر تشکیل شود:

ایران، استرالیا، عربستان، امارات، چین و کره شمالی

 

نظر شما