شناسهٔ خبر: 67143019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیته امداد هرمزگان ۱۵ هزار شغل برای امسال هدف‌گذاری کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اولویت نخست این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است، گفت: امسال ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان و کارآفرینان تحت پوشش این نهاد هدف‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

حمید باسره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه بودجه سال‌جاری کمیته امداد هرمزگان به منظور اشتغالزایی و کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه (بدون بهره) اشتغال بلندمدت به مددجویان استان اختصاص یافته است که در صورت تامین و تخصیص کامل اعتبارات با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرائی این میزان شغل یادشده ایجاد شود.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۴ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان ایجاد شد که برای این تعداد شغل، ۹ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: توانمندسازی، خودکفایی و استقلال اقتصادی مددجویان از طریق استعدادسنجی، مهارت آموزی، آموزش‌های متنوع فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال دارای درآمد پایدار برای محرومان و نیازمندان از ارزشمندترین و مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد است.

باسره اضافه کرد: سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فردی برای طرح‌های خوداشتغالی را براساس سرانه‌های سال گذشته همچنان تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، طرح‌های ویژه (مانند مکانیزاسیون کشاورزی، کارگاه‌های تولیدی متوسط در برخی رشته‌های خاص و با اشتغالزایی بیش از سه نفر) تا سه میلیارد ریال در تسهیلات کارفرمایی نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع قرض الحسنه بانک‌ها به ازای هر نفر فرصت شغلی ایجاد شده دارای بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان توسط کارفرما است.

وی ادامه داد: مددجویان این نهاد و نیازمندان واجد شرایطی که جزء دهک‌های درآمدی پایین جامعه بوده و بدون بیمه پردازی باشند می‌توانند به منظور اطلاع از شرایط اختصاصی دریافت تسهیلات و بررسی‌های تکمیلی توسط کارشناسان این نهاد به صورت حضوری به کمیته امداد محل سکونت خود مراجعه و یا با مراجعه به سامانه «حیات» کمیته امداد به نشانی hayat.emdad.ir نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت خدمات اشتغال اقدام کنند.
در حال حاضر۸۹ هزار و ۸۸۸ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد نزدیک به ۵۴ هزار خانوار ساکن مناطق محروم استان هرمزگان است.

نظر شما