شناسهٔ خبر: 67143012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دهقان: هیچکدام از فرش‌های کاخ سعدآباد پیدا نشده است

معاون حقوقی دولت عنوان کرد: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعدآباد مفتوح است اما تا الآن رأیی صادر نشده است و از ۴۸ فرشی که سرقت شده هنوز هیچ فرشی پیدا نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم محمد دهقان معاونت حقوقی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد اظهار داشت: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعدآباد مفتوح است اما تا الآن رأیی صادر نشده است و از 48 فرشی که سرقت شده هنوز هیچ فرشی پیدا نشده است.

وی افزود: متهمان بازجویی شد‌ه‌اند اما اگر فرشی پیدا شده باید تحویل کاخ سعدآباد شود.

دهقان درباره رأی دادگاه کانادا در پرونده هواپیمای اوکراینی عنوان کرد: درباره هواپیمای اوکراینی دو موضوع یکی در دیوان دادگستری بین‌المللی و یکی در سازمان بین‌المللی هوانوردی مطرح است.

وی اضافه کرد: رأی دادگاه کانادا که برای 21 نفر از خانواده‌های جان‌باختگان این هواپیما صادر شده عادلانه است و قصور شرکت هواپیمایی اوکراینی را ثابت کرده است.

دهقان ادامه داد: ما از رأی دادگاه کانادایی استقبال می‌کنیم، هیچ دلیلی وجود ندارد که جمهوری اسلامی ایران بخواهد هواپیمایی را که در خاک کشور خودش حضور دارد، بزند و اگر انسان عاقلانه برخورد کند می‌بیند که این قضیه یک اشتباه سهوی بوده است، این رأی می‌تواند در این زمینه که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مقصر نبوده است مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما