شناسهٔ خبر: 67142803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی ،عامل موفقیت دولت ها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی، عامل موفقیت دولت ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرکل و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در این جلسه گفت:همه مسولان وشهروندان باید در بخش های مختلف مسولیت پذیر باشند به این معنا که هر انسانی که در هر شغلی که خدمت رسانی می نماید، صادقانه کار خود را انجام دهد و در آن حوزه کوتاهی نکند،فریب کاری ننماید و گزارش دروغ ارائه نکند.

وی افزود:حکومت ها و دولت های مختلف به طور حتم نمی توانند به تنهایی کشور را اداره کنند و برای رفع این خلا به حضور فعال سمن ها،تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نیاز است چرا که اگر این فعالان که در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،علمی و... فعالیت می کنند میدان بیایند مشکلات کشورها به طرز معجزه آسایی مرتفع خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی یادآور شد: احیاء تشکل هاو سازمان های مردم نهاد در راستای اهداف دولت ها بسیار موثر و نقش آفرین می باشد و در صورتی که دولت ها به این بخش ها توجه نکنند یقینا تبعات مخربی را متحمل خواهند شد .

وی با بیان اینکه ۱۴ قرن گذشته قرآن کریم به بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردمی اشاره کرده است تاکید کرد: در کشور ایران پر افتخار به تبع جهان هر دولتی که روی کار می آید باید به دنبال بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل و تقویت سمن ها و سازمان های مردم نهاد باشد چرا که عدم توجه به بهره گیری از ظرفیت این تشکل ها موجب عجز و ناتوانی حکومت ها خواهد شد.

حجت الاسلام فرخی یادآور شد: تشکل ها و سمن ها به دلیل برخورداری از ظرفیت های بالا در حوزه های مختلف ،امروزه مردم را به سوی خوبی ها در زمینه رعایت حقوق ایتام،سالمندان،زنان،محیط زیست ،حیوانات و... دعوت می کنند و مردم را امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰آسیب اجتماعی در بین اقشار مختلف شناسایی شده است، اظهار داشت: فعالیت و مطالبه گری سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی می توانند در پیشبرد اهداف حکومت ها و کاهش مخاطرات در جامعه نقش آفرین باشد این در حالیست که حضور این آسیب ها، آینده کشور و زندگی مردم را به خطر می اندازد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به اینکه مسولیت پذیری در کشور ما کاهش پیدا کرده است گفت: بی تفاوتی زندگی بشر را تخریب می کند و قاتل جان، مال و ناموس مردم وسلامت جوامع خواهد بود این در حالیست که فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور ایران با این مهم،هم خوانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش حس مسولیت پذیری از جمله، ایجاد نماد مسولیت پذیری در جامعه، ترویج نمادهای مسولیت پذیری از سوی رسانه ها و امر به معروف و نهی از منکر همچنان که قرآن نیز به آن اشاره داشته است می توان از مشکلات و معضلاتی اجتماعی و فرهنگی پیش رو جلوگیری کرد و حس مسولیت پذیری اجتماعی را در جامعه تقویت کرد.

حجت الاسلام فرخی اضافه کرد: امر به معروف در یک کلام یعنی هرچیزی به نفع مردم و جامعه است باید در جامعه گسترش یابد و نهی از منکر یعنی هرچیزی به ضرر مردم و جامعه است نباید در جامعه حضور یابد که در این مسیر نیز بهترین راهکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب،بهره مندی و استفاده از ظرفیت و توان سازمان های مردم نهاد و سمن های فعال می باشد.

وی افزود: خصوصیات مثبت مردم ایران در تمام دنیا کم نظیر است که یکی از این خصوصیات خیرخواهی و گره گشایی از مشکلات هم نوعان خود می باشد اگرچه همین مردم متاسفانه آموزش روش های انتقادی را به خوبی فرا نگرفته اند که باید در این زمینه از سوی دستگاههای فرهنگی، فعالیت های مناسب و برنامه ریزی های دقیق تری صورت گیرد.

 

رسانه جدید

نظر شما