شناسهٔ خبر: 67142263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رشد ۴۸.۸ درصدی اعتبار وزارت علوم در قانون بودجه ۱۴۰۳

مجموع بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قانون بودجه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۴۸.۸ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از  ایرنا، آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم دومین لایحه بودجه خود را ۱۴ آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. اما با وجود تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نمایندگان ۲۱ آذرماه در صحن علنی مجلس کلیات این لایحه را رد کردند و لایحه برای بررسی و اعمال اصلاحات به دولت ارجاع شد.

سرانجام ۲۹ آذرماه کلیات قانون پیشنهادی ۱۴۰۳ در مجلس تصویب شد. لایحه بودجه سال جاری با تغییرات بسیاری همراه بود که انتقاد کابینه دولت سیزدهم را به دنبال داشت. نمایندگان مجلس موفق نشدند بررسی قانون بودجه را در موعد مقرر به اتمام برسانند و در نتیجه روزهای پایانی سال (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) بخش اول قانون بودجه سال جاری پس از تأیید در شورای نگهبان به مجلس ابلاغ شده و رئیس مجلس نیز آن را به دولت ارسال و شهید آیت الله رئیسی در ۲۷ اسفند سال قبل آن را برای اجرا ابلاغ کرد.

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری نیز روز ۱۹ خرداد بخش دوم قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ را به همراه جداول آن به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

 

مجموع بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بودجه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و آموزشی در لایحه بودجه سال آینده بیش از ۷۷ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان (همت) است. اعتبار وزارت علوم در قانون بودجه سال گذشته ۵۲ هزار و هشت میلیارد تومان بود.

این بودجه به تفکیک شامل اعتبارات هزینه‌ای، فعالیت‌های عمرانی و درآمدهای اختصاصی است. اعتبارات هزینه‌ای وزارت علوم ۵۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان رسیده است. بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت علوم نیز ۶ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان و بودجه اختصاصی وزارتخانه مذکور نیز برابر ۱۵ هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان تعیین شده است.

بر همین اساس، بودجه صندوق رفاه دانشجویان در قانون بودجه یک هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان، بودجه دانشگاه تهران چهار هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان، دانشگاه شهید بهشتی یک هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان و دانشگاه علامه یک هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما