شناسهٔ خبر: 67142074 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی در جزایر کیش و لاوان، ۲۳ خرداد

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بعدازظهر و شب، وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی برروی خلیج فارس و جزایر کیش و لاوان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی در جزایر کیش و لاوان، ۲۳ خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز صبح شرایط جوی و دریایی، آرام خواهد بود و در بعدازظهر، ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: امروز صبح در سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر و اوایل شب در پاره‌ای نقاط استان بویژه ارتفاعات و محدوده تنگه هرمز، رشد ابر‌ و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی سی پور گفت: در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: بعدازظهر امروز بیشینه سرعت باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز بیش از یک متر و نیم پیش بینی می‌ شود.

سی سی پور تصریح کرد: توصیه می شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها در نظر گرفته شود.

او تصریح کرد: فردا تمرکز باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی برروی نیمه شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز بویژه جزایر کیش و لاوان خواهد بود و دریا در این نواحی دریایی، مواج پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: در مناطق غربی استان افزایش سرعت باد سبب گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی خواهد شد.

او تصریح کرد: از لحاظ دمایی تا پایان هفته، نوسان ۱ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی می شود.

نظر شما