شناسهٔ خبر: 67141854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ایلان ماسک از شکایت از OpenAI منصرف شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ایلان ماسک از شکایت از استارت‌آپ هوش مصنوعی به خاطر خیانت به اهداف هیات موسس منصرف شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: ایلان ماسک شکایت خود را که OpenAI و بنیانگذاران آن سام آلتمن و گرگ براکمن را متهم به انکار تعهد این استارت آپ برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت کرده بود، انصراف داد. پرونده های دادگاه نشان می دهد وکلای آمریکایی که وکالت ماسک هستند، روز سه شنبه از یک قاضی کالیفرنیا خواستند که این شکایت را کنار بگذارد. دلیلی برای رد شکایت ارائه نشده است.

ماسک در ماه فوریه شکایتی را ارائه کرد و مدعی شد که ChatGPT با امضای قرارداد سرمایه گذاری با مایکروسافت، توافقنامه تاسیس خود را برای برتری دادن به خیر بشریت بر سودجویی، فراموش کرده است. ماسک در این شکایت شرکت اوپن‌ای‌آی را متهم کرده بود خیر انسان‌ها را بر هوش مصنوعی و سود ناشی از آن ترجیح داده است. در پاسخ OpenAI شکایت ماسک را ساختگی توصیف کرد و استدلال کرد که این شرکت هیچ توافق نامه یا قراردادی با ماسک نداشته است.

این استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا همچنین ماسک را متهم کرد که پس از مشاهده «پیشرفت‌های فن‌آوری قابل‌توجه» که به دست آورده بود، به دنبال سودجویی خود است.

ماسک در سال 2015 به تأسیس OpenAI کمک کرد و سه سال بعد از آن خارج شد. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس سال گذشته استارتاپ هوش مصنوعی خود را به نام xAI راه اندازی کرد.

گفتنی است بسیاری از آگاهان و فعالان عرصه دیجیتال نسبت به آینده هوش مصنوعی و خطرات آن برای بشریت هشدار می‌دهند.

این خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما