شناسهٔ خبر: 67141353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

تحقق ۲۰۰ درصدی اعتبارات باندهای دوم خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲

استاندار خراسان جنوبی گفت: تخصیص اعتبارات ملی استان خراسان جنوبی در حوزه باندهای دوم بیش از ۲.۵ برابر متوسط تخصیص طرح‌های عمرانی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است و ۲۰۰ درصد اعتبارات باندهای دوم استان در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، جواد قناعت که در دیدار با معاون تولیدی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار کرد: تأمین اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان خراسان جنوبی ضرورت دارد.

وی افزود: ما همواره در جلسات شورای اداری، شورای برنامه‌ریزی و توسعه به این نکته تأکید داریم که با توجه به اندک بودن اعتبارات استانی، مدیران برای جذب و جلب اعتبارات ملی تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از حوزه‌هایی که توانسته در جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای موفق باشد، دو بانده‌سازی محورهای مواصلاتی استان با اهتمام اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات ملی استان خراسان جنوبی در حوزه باندهای دوم بیش از ۲.۵ برابر متوسط تخصیص طرح‌های عمرانی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

قناعت تأکید کرد: پیگیری‌ها تحقق ۲۰۰ درصدی اعتبارات باندهای دوم استان را در سال ۱۴۰۲ رقم زد.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین منابع بعضی پروژه‌های استان، متذکر شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به تکمیل محور شرق به‌ویژه راه‌آهن استان خراسان جنوبی، باید تأمین منابع این پروژه عظیم ریلی در اولویت کشور قرار گیرد و عملیات اجرایی آن با قدرت پیگیری شود.

مهدی نیازی، معاون تولیدی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به نگاه این سازمان به پروژه‌های مناطق کمتر برخوردار کشور، اظهار کرد: تأمین منابع اعتباری طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا که قابلیت بهره‌برداری در سال ۱۴۰۳ را دارند، در اولویت برنامه‌های سازمان و برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد.

وی درباره تأمین اعتبار پروژه‌های ویژه استان خراسان جنوبی نیز قول مساعد داد.

نظر شما