شناسهٔ خبر: 67140355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کاخ سفید: پیام رسمی حماس درباره طرح صلح را دریافت کردیم

خبرگزاری مهر

جان کربی از دریافت پیام رسمی حماس به طرح صلح بایدن برای استقرار آتش بس در غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از دریافت پاسخ حماس به طرح صلح پیشنهادی بایدن خبر داد.

بر این اساس، کربی در جمع خبرنگاران گفت: ما پیام رسمی حماس درباره طرح صلح بایدن که از سوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تأیید قرار گرفته است را از طریق میانجیگران مصری و قطری دریافت کردیم و در حال بررسی و ارزیابی این پاسخ هستیم.

وی بدون اشاره به نظر رژیم صهیونیستی درباره این طرح، تاکید کرد: پاسخ رسمی حماس به این طرح صلح بسیار ضروری و کمک کننده بود.

طرح صلح بایدن حاوی ۳ مرحله است که مرحله اول آن به سادگی از سوی دو طرف قابل اجراست. در این مرحله که شامل ۶ هفته آتش بس موقت می‌شود، نظامیان صهیونیست از مناطق پرجمعیت عقب نشینی کرده و کمک‌های امدادی به صورت گسترده وارد غزه می‌شود.

با این حال، مرحله دوم این طرح صلح از دید تل آویو غیرقابل پذیرش است. در این مرحله قرار است پس از مذاکره و تبادل اسرا، آتش بس دائمی در غزه استقرار یابد؛ موضوعی که مقامات صهیونیست بار‌ها با آن مخالفت کرده‌اند.

نگرانی حماس از پذیرش آتش بس موقت این است که صهیونیست‌ها پس از آزادی اسرای خود به توحش خود در غزه ادامه داده و حاضر به ترک این منطقه نباشند به ویژه آنکه آمریکا در گفتگو‌های صلح جانب تل آویو را گرفته و نمی‌توان متصور بود واشنگتن به دلیل لابی قدرتمند صهیونیست در این کشور بخواهد فشار معناداری به رژیم صهیونیستی وارد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما