شناسهٔ خبر: 67140226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان

اطمینان جامعه از امنیت غذایی مرهون زحمات کارکنان دامپزشکی است

در برخورد با متخلفین بخش فرآورده‌های خام دامی مصلحت اندیشی نکنید.

صاحب‌خبر -

اطمینان جامعه از امنیت غذایی مرهون زحمات کارکنان دامپزشکی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان گفت: سلامت جامعه رسالت حکومت اسلامی است، به طور جد پیگیر باشید؛ با هیچکس و هیچ متخلفی در این عرصه تعارف نکنید و برخورد جدی داشته باشید.
 حجت الاسلام علیرضا جوانشیری افزود: به عنوان یک مصرف کننده فرآورده‌های خام دامی هیچ گاه نگرانی نداشتیم و این حاصل زحمات و تلاش کارکنان دامپزشکی است.
مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: در حوزه نظارت بر ذبح شرعی اتفاقات خوبی رخ داده است.
در این دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز گفت: فعالیت‌های دامپزشکی محدود به ساعات اداری نیست و همواره در جهت صیانت از سرمایه دامی و سلامت و امنیت غذایی فعالیت دارد.
حجت الاسلام محمدحسن شورورزی افزود: دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز وظیفه ساماندهی ناظرین شرعی و حلیت فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارد.
وی گفت: طی سال‌های قبل از اهل سنت هم دعوت کردیم تا سیر فرایند ذبح دام در کشتارگاه‌های تحت نظارت را ببینید که این کار انجام شد و نتایج خوبی داشت.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت : ارزش سرمایه دامی حدود ۱۰۰ همت است که دامپزشکی با اقدامات خود حافظ این سرمایه عظیم دامی است.

 دکتر جواد اعلمی افزود: اقدامات دامپزشکی حتی اگر جلوی ۱۰ درصد ضایعات را بگیرد رقمی بالغ بر ۱۰ همت صرفه جویی می‌شود که عدد بسیار بزرگی است.
وی گفت: ۷۵ درصد بیماری‌های دامی منشا دامی دارد و با نگرش پیشگیرانه این رقم حاکی از نقش ما در سلامت جامعه است.



نظر شما