شناسهٔ خبر: 67139772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقام رژیم صهیونیستی:

حماس مؤلفه‌های اصلی طرح اعلام‌شده توسط بایدن را رد کرده است

مقام رژیم صهیونیستی: یک مقام رژیم صهیونیستی به نشریه «اکسیوس» گفت که دولت این رژیم پاسخ رسمی حماس به طرح آتش‌بس را دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یک مقام رژیم صهیونیستی به نشریه «اکسیوس» گفت که دولت این رژیم پاسخ رسمی حماس به طرح آتش‌بس را دریافت کرده است.

وی افزود که حماس مؤلفه‌های اصلی طرح اعلام‌شده توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا را رد کرده است.

پیشنهاد جدید آتش‌بس یک طرح سه‌مرحله‌ای است که مرحله نخست آن با یک آتش‌بس شش‌هفته‌ای آغاز می‌شود که طی آن اسرائیل از مناطق پرجمعیت غزه عقب‌نشینی می‌کند.

حماس «شماری » از گروگان‌ها از جمله زنان، سالمندان و مجروحان را در ازای صدها زندانی فلسطینی آزاد خواهد کرد. اجساد گروگان‌های کشته‌شده اسرائیلی به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شود. همچنین غیرنظامیان فلسطینی در تمام مناطق غزه به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

بر اساس این طرح در این مرحله، روزانه ۶۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه خواهد شد و صدها هزار واحد مسکونی موقت توسط جامعه جهانی ارسال خواهد شد.

در این دوره شش‌هفته‌ای، مذاکرات با میانجیگری آمریکا و قطر ادامه خواهد یافت. در صورت موفقیت این مرحله، قسمت بعدی طرح آغاز می‌شود.

فاز دوم، شامل آزادی تمامی گروگان‌های زنده از جمله سربازان مرد خواهد بود. مرحله بعد، خروج کامل نیروهای اسرائیلی ازغزه است و آتش‌بس به «توقف دائمی مخاصمات» ارتقا خواهد یافت.

در فاز سوم، اجساد تمامی گروگان‌های اسرائیلی باقی‌مانده در غزه بازگردانده می‌شود. طرح «بازسازی بزرگی» برای غزه آغاز خواهد شد از جمله کمک‌های آمریکا و جامعه بین المللی برای بازسازی خانه‌ها،‌ مدارس و بیمارستان‌ها.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما