شناسهٔ خبر: 67138621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی 99/22 درصد است

تبریز- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به 277 روستا گازرسانی شده است، گفت: ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای استان 99/22 درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر کمالی روز گذشته در آخرین نشست از سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت در جمع خبرنگاران، افزود: علاوه بر این تعداد روستا گازرسانی به 41 روستا نیز در حال اجراست که با تحقق آن ضریب نفوذ گاز روستایی به 99/67 درصد می رسد.

وی ادامه داد: گازرسانی به 21 روستا نیز که زیر 20 خانوار روستایی در آن ساکن هستند اجرا می شود که با چنین اقداماتی شاهد سکنه های بیشتری در روستاها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به گازرسانی روستاهای دورافتاده و صعب العبور توجه ویژه ای داشت، اظهار کرد: به  یکی از روستاهای شهرستان میانه که در جوار سد شهریار قرار داشت، امکان گازرسانی از استان ما وجود نداشت و از طریق استان اردبیل حدود ۱۴.۵کیلومتر لوله گذاری از مسیر صعب العبور انجام شد.

کمالی آذربایجان شرقی را در حوجزو استان های سبز و پیشرو دانست و اضافه کرد: آذربایجان شرقی پس از سه استان تهران، خراسان رضوی و فارس رتبه چهارم کشوری را داراست.

وی ضریب نفوذ برخورداری از گاز ر استان 100درصد اعلام و بیان کرد: بیش از یک میلیون و 800 هزار مشترک و بیش از دومیلیون خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز در استان برخوردار هستند.

کمالی با بیان این‌که از مشترکین تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هزینه‌ای از سوی شرکت گاز دریافت نمی‌شود، گفت: یکی از اولویت‌های ما تقویت زیرساخت‌هاست و در این راستا خطوط انتقال و تغذیه گاز در شهرستان‌های مختلف استان تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت گاز آماده بهینه سازی موتورخانه‌ تمامی ادارات و مراکز بزرگ مسکونی است و در این راستا یکهزار و 100موتورخانه بهینه سازی شده که این موضوع موجب کاهش 21 درصد مصرف گاز شده است.

 

 

نظر شما