شناسهٔ خبر: 67138523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قالیباف و پزشکیان از مجلس مرخصی گرفته‌اند

نماینده مجلس دوازدهم گفت: اعضای کمیسیون‌ها مشخص شده‌اند. افرادی که به نوعی در خصوص کمیسیون خود اعتراض دارند، می‌توانند اعتراضات خود را در جلسه فردا ساعت ۱۰ صبح در هیئت رییسه مجلس مطرح کنند.

صاحب‌خبر -

جلیل میرمحمدی میبدی، نماینده مجلس دوازدهم در مصاحبه با خبرنگاران مطرح کرد: ۹۵ درصد اعضای کمیسیون‌ها مشخص شده‌اند. افرادی که به نوعی در خصوص کمیسیون خود اعتراض دارند، فردا ساعت ۱۰ در هیئت رییسه جلسه داریم و می‌توانند اعتراض خود را مطرح کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی در ادامه توضیح داد: به اعتراضات رسیدگی می‌شود و در نهایت اعضای کمیسیون نهایی می‌شود. سه شنبه هفته آتی نیز بحث انتخابات کمیسیون‌‎ها مطرح می‌شود و کمیسیون‌ها شروع به کار خواهند کرد.

میرمحمدی میبدی با بیان اینکه محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان به دلیل کمپین‌های انتخاباتی در مرخصی به سر می‌برند، افزود: اینکه کسی نماینده مجلس باشد و بعد برای ریاست جمهوری نامزد شود، منع قانونی ندارد. ولی این کار از نظر اخلاقی چند ملاحظه دارد. ملاحظه اول فرمایشات رهبری است؛ ایشان چندین نوبت به مجلس یازدهم تاکید داشتند از جایگاه نمایندگی برای رفتن به پست‌های بالاتر استفاده نشود و خود نمایندگی بسیار وظیفه مهمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: ملاحظه دوم ملاحظه اخلاقی و تعهدی است که من نسبت به موکلین خودم دارم. وقتی بنده از مجلس خارج بشوم، تا انتخابات دوره بعدی، حوزه انتخابی من از حضور نماینده برای مردمش محروم خواهد شد و به نظر من این خیلی اخلاقی نیست.

در نهایت این نماینده اعلام کرد: فقط یک نکته مهم وجود دارد که اگر دولت به این نتیجه برسد افرادی که در صحن مجلس هستند، توانمندی، کارآمدی و تخصص کاری را دارند و می‌توانند در جایگاه وزیر، روسای سازمان‌ها، معاونین رییس جمهور باشند، به نظر من با این شرایط، دو ملاحظه مذکور به نوعی کنار خواهد رفت و ضرورت حضور آن فرد در پست جدید بالاتر خواهد رفت.

نظر شما